Jumalalta betonia

Monet uskovat ovat saaneet kokea ja kokevat niin suuria ihmeitä, että heillä itselläänkin on vaikea uskoa, että se, mitä he ovat kokeneet, todella on tapahtunut. Kyllä varmasti opetuslapsetkin ihmettelivät kun viisi leipää ja kaksi kalaa riitti tuhatpäiselle yleisölle ja jäi vielä tähteitä monta korillista. Siis tähteitä jäi enemmän kuin mitä alussa oli ruokaa. Miten se on mahdollista? (Mark 6:34-44). Meillä on sama Jumala kuin heillä oli. Kerron nyt muutaman oman kokemukseni joissa Jumala teki ihmeen.

 

JUMALALTA BETONIA

Olin kaverini kanssa valamassa saunamme lattiaa. Sauna rakennettiin pihallamme olevaan ulkohuoneeseen.

Kaverini sekoitti betonimyllyllä betonia. Minä rahtasin kottikärryillä valmiin betonin sisään ja kadoin sen lattialle. Sitten levitin sen lapiolla lattialle. Kun olimme päässeet valutyössä puoliväliin, me molemmat katsoimme lattiaa ja totesimme; sementti ei riitä koko lattian valamiseen.  

Jatkoimme työtä. Kun noin kolmasosa lattian pinnasta oli valamatta, katsoimme jälleen lattiaa ja totesimme yhdessä, että sementti ei mitenkään riitä. Mietimme mitä tehdä. Kaupat olivat jo kiinni, niin lisää sementtiä emme saisi mistään. Päätimme jatkaa työtä niin kauan kuin sementtiä riittää, koska mitään muutakaan emme voineet asialle tehdä.

Kaverini meni sekoittaan uutta satsia. Minä otin valmiin betonin kärryyn. Olin hyvin huolestunut tämän syntyneen tilanteen johdosta. Nyt tuli mieleeni, että minun pitäisi kääntyä Jumalan puoleen ja saada Häneltä apua. 

Pohdin omaa jumalasuhdettani. Ajattelin, että en elä tarpeeksi lähellä Jumalaa, en palvele Häntä niin kuin minun tulisi tehdä. Työskentelen itsekkäästi oman asiani ympärillä ja rakennan "omaa valtakuntaani" Jumalan valtakunnan sijasta. Sitä paitsi rukouselämäni on olematonta, ja Raamattu ei ole kiinnostanut pitkiin aikoihin. Olen haalea uskova. Jumala on oksentava minut suustaan. En siis voi odottaa Jumalalta yhtään mitään. Mutta, mutta! Onhan olemassa armo!

Ajattelin sitten myös, että Jumalan valtasuuruus ei olekaan minusta riippuvainen. Hän on SAMA ja muuttumaton Jumala vaikka minä olisin kuinka huono uskova tahansa! Olen Jumalan lapsi kaikesta huolimatta ihan tällaisenani. Jumalan lapsena minulta ei mitenkään voi sementti loppua kesken. Tämä ajatus oli hyvin voimakas. Pysäytin betonikärryn ja sanoin päättäväisesti ääneen: "Ei lopu sementti Jumalan lapsella, Jeesuksen nimessä!" Sitten työnsin betonilastin sisään ja kaadoin sen lattialle. 

Sitten katsoin lattiaa ja hämmästyin. Valmista betonia oli lattialla niin paljon, että jäljellä oleva sementti ei mitenkään voisi loppua kesken. Minä en voinut ymmärtää, että miten me juuri äsken, muutama minuutti sitten, totesimme, että sementti ei mitenkään voi riittää. Pyysin kaveriani katsomaan lattiaa. Kysyin häneltä, että mitä hän nyt arvelee, riittääkö jäljellä oleva sementti vai ei. Kaverini katsoi lattiaa hämmästynyt ilme kasvoillaan kynsien kädellään takaraivoaan. Hän puisti päätään katsellen lattiaa. Hän oli vähän aikaa sanaton. Sitten hän naurahti ja sanoi: "Kyllä se nyt näyttää siltä, että sementti riittää, ja sitä jää ylikin." Minä kysyin häneltä, että miten se on mahdollista, koska me juuri äsken yhdessä totesimme, että sementti ei mitenkään riitä. Kaverini ei osannut selittää tapahtunutta. Hän puisti päätään, hymähti ja meni jatkamaan työtään.

Valmista levitettyä ja tasoitettua betonia oli nyt lattialla niin paljon, että jäljellä olevat sementtisäkit riittivät valutyön loppuun ja 1,5 säkkiä jäi yli. Hyvin erikoista kun ottaa huomioon sen, että sementti ei pitänyt riittää, ja sitä jäi yli! Tila oli niin pieni, ja muutos tapahtui niin äkisti, että laskuvirheen ja virhearvioinnin mahdollisuus jää pois. Eroa aikaisemman arvion ja lopputuloksen välillä oli n. kolme sementtisäkkiä. 

Minä en voi kertoa, mihin ja miten ja koska betoni ilmestyi. Mutta sitä vain oli siinä. Ei kuulunut humahduksia, huminaa, vihellyksiä eikä paukkeita, ei kolinoita eikä mitään muitakaan ääniä, jotka olisivat todistaneet jotakin yliluonnollista tapahtuvan. Siinä se yliluonnollisuus onkin, että siinä ei tapahtunut muuta kuin se ihme. Jumalan Sana sanoo Jumalan valtasuuruudesta näin:

"Hän sanoi, ja tapahtui niin, Hän käski, ja se oli tehty" (Psalmi 33:9). Raamattu todistaa Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, että Hän on sama eilen, tänään ja ikuisesti. Jumalan tehdessä ihmeitä välttämättä ei kuulu eikä näy mitään ääniä eikä muitakaan asioita. Tapahtuu vain ihme, jota ei voi järjellä selittää.

Myöhemmin kahvipöydässä kerroin tapahtuneen vaimolleni. Kerroin mitä olin ajatellut ja mitä olin tehnyt ja sanonut. Kysyin sitten kaveriltani, että mitä hän ajattelee tapahtuneesta. Onko se ihme, vai voiko sen selittää luonnollisena tapahtumana, ja miten se olisi selitettävissä? Kaverini totesi, että se, mitä oli tapahtunut, oli ihme, ja että hän ei osaa selittää sitä mitenkään.

Olen miettinyt paljon tuota tapahtunutta ihmettä. Minullakaan ei ole tapahtuneelle mitään luonnollista selitystä. Ainoa selitys on se, että Herra käski, ja se oli tehty. Herra antoi elävän luovan Sanan. Minä olin ainoastaan sivusta seuraaja ja todistamassa Jumalan Sanan tekemää ihmettä. Minun sanoissani ei ole mitään ihmeitä tekevää luomisvoimaa. En voi sanoillani käskeä ihmeitä tapahtuvaksi enkä luoda mitään. Olen aivan tavallinen heikko ja monta kertaa huono uskova. Mutta kun Jumala sanoo, se tapahtuu mitä Hän sanoo, tai tapahtui jo  -"oli tehty". Sitten kenen ihmisen kautta Jumala sanoo, sillä ei ole merkitystä. Mutta se, että JUMALA sanoo, että sana tulee Jumalasta! Se merkitsee jotakin. Siksi kaikki kunnia Elävälle Jumalalle. 

Uskon, että Jumala näytti minulle ja kaverilleni voimansa.

Herra tahtoo tehdä ihmeitä elämässämme. Meillä uskovilla on usein epäusko, joka hallitsee meitä. Siksi emme uskalla edes odottaa Jumalalta mitään yliluonnollista ihmettä. Siksi emme myöskään näe niitä. Sitten meillä uskovilla on myös luonnollinen taipumus katsoa itseemme ja heikkouksiimme, tai olosuhteisiin. Etsimme perustaa itsestämme. Silloin näemme itsemme kelvottomina, jopa syntisinä. Se vie huomiomme pois Jumalasta ja uskomme Jumalan mahdollisuuksiin. Emme kelvottomina edes rohkene kääntyä Jumalan puoleen ongelmissamme.   

Omasta mielestään kelvottomalla ja "syntisellä uskovalla" ei ole rohkeaa luottamusta Jumalaan.

"Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, meillä on rohkea luottamus Jumalaan" (1 Joh 3:19-24, 5:14-15).

Ihmeiden kokemisen perusta ei ole meissä ja meidän onnistumisissamme. Herra Jeesus Kristus on perusta ihmeille elämässämme. Silloin perustaa Jumalan ihmeille elämässämme ei tarvitse etsiä itsestään, eikä sitä sieltä löydykään.  Emme koe Jumalan ihmeitä ansioillamme. Perusta on Jeesuksessa Kristuksessa ja Hänen lapsioikeudessamme.      

Kehottaisin uskovia katsomaan ja luottamaan Jumalaan, ja odottamaan Häneltä ihmeitä armosta lapsioikeuden perusteella silloin, kun me joudumme tilanteisiin, joissa tarvitsemme Hänen apuaan. "Herra voi kaiken, eikä mikään Hänen päätöksensä ole Hänelle mahdotonta toteuttaa." Näinkin olen jostakin Raamatusta lukenut.

Minä en vaadi ketään uskomaan kertomustani betoni-ihmeestä. Pelastus ei ole riippuvainen siitä, uskooko ihminen tähän ja muihin ihmeisiin. Mutta jos uskova on itse kokenut Jumala ihmeitä, hänellä on helppo uskoa, että toisetkin uskovat kokevat Jumalan ihmeitä.

Me olemme tekemisissä Elävän Jumalan kanssa, joka tekee ihmeitä ilman määrää (Job 5:8-9, 9:10). Jumala itse on IHME. Ihminen ei kykene selittämään Jumalaa ja Jumalan tekemiä ihmeitä. Niin suuri Hän on.

http://www.youtube.com/watch?v=7DRU2QJIeR8&feature=related

Olen antanut tämän todistukseni tietoisena riskeistä joutua häväistyksen kohteeksi. Mutta kertomukseni on tosi.

 

JUMALAN VAHVISTUS TAPAHTUNEESTA

Muutama kuukausi tämän tapauksen jälkeen katsoin Kanal 10 ohjelmaa. Siinä ruotsalainen kypsässä iässä oleva uskova perheenisä istui olohuoneensa sohvalla kertoen elämänsä aikana kokemiaan Jumalan ihmeitä. Hän kertoi, että hänellä on usein ollut hyvin tukalaa taloudellisesti. Hän asui maaseudulla ja hänen tontillaan oli rakennuksia. Hänellä oli puuvaja ja iso verstas. Hänellä oli tapana rakentaa puusta jotakin ja sitten myydä tuote, ja näin saada lisäansioita perheensä kulujen peittämiseksi ja laskujen maksuun. 

Nyt hän kertoi ihmeellisen kokemuksen. Kerran taas sattui niin, että laskuja oli paljon, ja hänellä ei ollut riittävästi rahaa maksaa kaikkia laskuja. Hän päätti rakentaa pienen puuvajan ja myydä sen. Näin hän saisi rahaa laskuihin. Hän meni tutkimaan puuvarastoaan. Hän totesi, että hänellä on sen verran puutavaraa, että hän voi aloittaa vajan rakentamisen. Tavara ei kuitenkaan riittäisi vajan valmiiksi saamiseen. Hän päätti rakentaa vajaa niin pitkälle kuin puutavaraa riittää. Hän aloitti työnsä. Sitten tuli ilta ja mies meni kotiin.

Aamulla hän palasi työmaalleen ja totesi, että puutavaraa on yhtä paljon kuin sitä oli ollut hänen aloittaessa työnsä. Hän jatkoi vajan rakentamista ajattelematta asiaa sen kummemmin. Kun vaja oli valmis, hän huomasi hämmästyksekseen, että puutavara ei ollut vähentynyt ollenkaan. Sitä oli vieläkin yhtä paljon kuin silloin, kun hän oli aloittanut rakentamisen. Nyt hän alkoi ihmetellä, että mistä tässä nyt on kysymys. Hän päätteli, että Jumala on tehnyt ihmeen ja lisännyt puutavaraa. Niin hän päätti rakentaa toisen puuvajan. Kun se oli valmis, hän totesi, että puutavara ei ollut vähentynyt ollenkaan. Hän rakensi vielä kolmannen vajan. Sama tilanne; puutavara ei ollut vähentynyt yhtään. Mies kertoi, että hän ei tiedä koska ja miten ja mihin puutavara lisääntyi, mutta se ei ollut vähentynyt rakentamisen aikana ollenkaan.

Sitten hänen kaverinsa soitti ja pyysi rakentamaan hänelle venevajan. Uskova mies totesi kaverilleen, että hänellä onkin puutavaraa sen verran, että eiköhän hän saa venevajan rakennettua. Niin hän rakensi vielä venevajan kaverilleen. Kaikki nämä rakennukset tehtiin puutavarasta, joka ei pitänyt riittää yhdenkään vajan rakentamiseen.

Kun katsoin ohjelmaa ja todistusta, minä ymmärsin, että Jumala vahvisti miehen kertomuksen kautta, että Hän oli kokemani betoni ihmeen takana. Enhän minä ollut koskaan aikaisemmin kuullut mitään vastaavanlaista todistusta. Niin miten se sitten olisi ollut pelkkä sattuma, että juuri nyt saan kuulla samantyyppisen Jumalan tekemän ihmeen kuin itse olin juuri kokenut? Ei se ollut mikään sattuma. Jumala puhui minulle tuon todistuksen kautta.

 

Jatkuu "Jumalan apu hädässä" tekstissä. 

Skriv en kommentar: (Klicka här)

123minsida.se
Bokstäver kvar: 160
OK Skickar...
Se alla kommentarer

| Svar

Senaste kommentarer

07.08 | 10:48

Jag gillar också Heliga andens kraft

...
23.07 | 04:00

Pelastusta ei voi ansaita mitenkään. Se on Jumalan lahja meille Jeesuksessa Kristuksessa. Mutta Jeesuksen Herraksi tunnustaminen pelastaa, Raamattu todista niin

...
22.07 | 12:38

Room 10 tunnustus ei ole lakia jota suorittamalla tienataan pelastus. Pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.

...
17.12 | 22:39

Siunausta, tuo oli hyvä ja selkeä alustus. Vaikka saankin olla jo uskossa, mutta vahvistua voi Aina yhteisestä uskosta Jeesukseen Kristukseen, meidän Herraamme

...
Du gillar den här sidan