MITEN JUMALAN VOI LÖYTÄÄ?

Joskus kuulee kysymyksen miten Jumalan voisi löytää ja mistä Häntä pitäisi etsiä. Joku vielä voi väittää Jumalan piileksivän ihmiseltä kun Hän ei astu esille ja näytä itseään. Jumala lupaa itse että ihminen löytää Hänet kun ihminen etsii Häntä kaikesta sydämestään.

Jeremia 29:13 "Te etsitte minua ja löydätte minut, kun te etsitte minua kaikesta sydämestänne."

Jumala on siis ihmisen löydettävissä ja Hän on todellinen persoona joka voidaan kohdata. Se, joka on löytänyt, voi sitten kertoa toisille ihmisille löydöstään. Niin uskovat tekevätkin kun kertovat uskoon tulostaan. En ole koskaan kuullut kenenkään uskovan kertovan teoreettisesta uskoon tulostaan kuinka hänelle on opetettu että nämä uskon asiat ovat ja miten hänen tulee uskoa. Kaikki uskoon tulleet ihmiset kertovat Jumalan henkilökohtaisesta kohtaamisestaan.

https://www.youtube.com/watch?v=xprEuWhDBj8&feature=related

Apt 17:24-28 "Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä, eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikään kuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken. Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat, että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä; sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme,"

Jumala näyttää näiden Raamatun Sanojen perusteella olevan meitä hyvin lähellä. Mutta ymmärrämmekö me kuinka lähellä Jumala on meitä jokaista?

Etsin kerran silmälasejani kuumeisesti enkä löytänyt. Vaimoni oli katsellut touhujani ja kysyi sitten että mitä sinä etsit. Minä vastasin että silmälasejani minä etsin. Silloin vaimo naurahti ja sanoi että ne ovat nokallasi. Minä hämmästyin sillä, ne olivat nokallani enkä minä ollut sitä huomannut. 

Jumala "piileksii" suurin piirtein yhtä lähellä ihmistä kuin minun silmälasit olivat minusta. Lasini olivat niin lähellä minua että en uskonut niiden olevan niin lähellä. Siksi en löytänyt niitä. Jumalakin on lähempänä ihmistä kuin ihminen edes aavistaa, niin että ihminen ei huomaa Häntä. Jumala on siinä missä ihminen avaa sydämensä ottamaan Jeesuksen Kristuksen vastaan uskossa Häneen

"Maailmassa hän oli, ja maailma oli hänen kauttaan syntynyt, mutta maailma ei tuntenut häntä. Hän tuli omaan maahansa, mutta hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä. He eivät ole syntyneet verestä, eivät lihan tahdosta eivätkä miehen tahdosta vaan Jumalasta. Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me katselimme hänen kirkkauttaan, sellaista kirkkautta kuin ainutsyntyisellä Pojalla on Iäsältä, ja hän oli täynnä armoa ja totuutta (Joh 1:10-14).

Jumala  on meitä jokaista hyvin lähellä. Itse asiassa me elämme ja olemme Hänessä. Hän on kaikkialla. Mutta ihminen voi pitää Jumalan sydämestään kaukana.  

Uskoon tulossa on siis kysymyksessä ihmisen kääntyminen sydämessään Jumalan puoleen uskossa Jeesukseen Kristukseen. Se vaatii nöyrtymistä Jumalan edessä. Siksi Jumala  on nöyrtymisemme matkan päässä, ei sen kauempana. 

Matkan pituus riippuu siitä koska ihminen nöyrtyy ja polvistuu Jeesuksen Kristuksen eteen tunnustamaan ja hylkäämään syntinsä ja ottaa Jeesuksen elämäänsä Herrakseen ja Vapahtajakseen. Jumala on sydämen päätöksen etäisyydellä ihmisestä. 

Jumalaa ei siis tarvitse lähteä etsimään mistään. Tarvitsee ainoastaan tehdä sydämessään päätös seurata Jeesusta Kristusta, ja Jumala on siinä. Ihminen siis päättää itse kuinka kaukana Jumala on hänestä, hänen sydämestään, ja koska pelastus astuu voimaan hänen elämässään. Pelastus on Jeesuksessa Kristuksessa ja Jeesus on Pelastus. Hänessä otamme vastaan Jumalan ja pelastuksen. Jeesuksen Kristuksen kautta tulemme Jumalan luokse. 

Jumala kohdataan viimeistään siinä vaiheessa kun tunnustetaan Herra Jeesus Kristus ihmisten edessä omaksi Herraksi. Silloin pelastutaan. Suun tunnustus johtaa välittömään pelastusvarmuuteen ja ihminen tietää kohdanneensa Jumalan Jeesuksessa Kristuksessa.

Sana oli Jumala, ja Sana ts. Jumala tuli lihaksi (Joh 1:1,14). lue Room 10:9-10. Sana ts. Jumala on sinua lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi. Jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi, sinä pelastut. Suun tunnustuksella pelastutaan.

Joku voi nyt sanoa että eihän Jeesusta voi tunnustaa Herraksi, ei varsinkaan ihmisten edessä. Se on vaikeaa. Et varmasti voi tunnustaa Jeesusta Herraksi mikäli Jeesus ei ole Herrasi. Ihminen kun ei valehtele tällaista asiaa. Mikäli sinä et ole ottanut vastaan Jeesusta Herraksesi, Hän ei ole Herrasi. Silloin sinä et myöskään   tunnusta Häntä Herraksesi.

Mutta välittömästi, kun otat Jeesuksen vastaan Herraksesi omin sanoin, Jeesus tulee sydämeesi asumaan. Silloin Hän on Herrasi ja sinä voit tunnustaa Hänet ihmisten edessä. Niin yksinkertaista se on.

https://www.youtube.com/watch?v=qHKHLRidM4k


KAKSI TIETÄ

Meillä jokaisella on kaksi tietä joita voimme kulkea. Eräässä Veljeskuoron laulussa lauletaan:

"Vain kaksi tietä on sulla kulkea, ja toisen niistä täytyy valita. Sua Jeesus kutsuu tielle totuuden, niin alkaa sulla matka taivainen."

Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä (Joh 14:1-6). Hän on tie taivaaseen Jumalan luokse. Hän kutsuu meitä tälle tielle ja myös vie tielle astuneen kulkijan perille asti Jumalan luokse (Joh 10:27-30, 1 Piet 1:9, Heb 7:25).  

Kuljemme joko omaa tietämme tai tätä Jumalan Jeesus tietä. Emme voi olla samanaikaisesti näillä kahdella tiellä. Meidän on valittava tiemme. Ennen uskoon tuloamme me kaikki vaelsimme omaa tietämme. Me teimme sitä mikä meidän omasta mielestämme oli hyvää. Me katsoimme itsekkäästi vain omaa parastamme ja seurasimme omia himojamme. Kuljimme siis itseemme ja omaan etuumme tuijottaen. Teimme omia itsekkäitä suunnitelmia tulevaisuuttamme ajatellen. Emme kysyneet Jumalalta mitä Sinä tahdot minun tekevän. Katsoimme oikeudeksemme päättää itse omasta elämästämme. Me olimme itse oman elämämme herrat. 

Tämä oli ja on meidän oman tahdon tie. Se on pimeä ja raskas tie kulkea koska se on ero Jumalasta, elämästä ja valosta (Matt 4:16, Joh 8:12, 1 Joh 1:5-7, 2:11,1 Piet 2:9).  Jumala on tarkoittanut meidät jokaisen elämään Hänen yhteydessään Hänen kanssaan. O man tahdon tiellä kulkeva ihminen on hyljännyt Jumalan ja siksi hän elää ilman Jumalaa maailmassa (Ef 2:11-13). Elämä ilman Jumalaa on eksyksissä kulkemista ja syntiä koska se on Jumalan alkuperäisestä suunnan näytöstä ja suunnasta poikkeamista, erämaassa harhailemista. 

https://www.youtube.com/watch?v=z_Ox_G-DlE8

Jesaja 53:6 "Me vaelsimme kaikki eksyksissä niin kuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme." 

Jeesus kärsi rangaistuksen synneistämme, meidän omalle tiellemme poikkeamiset ja siitä aiheutuneet synnit. Jeesuksessa meillä on vapautus synneistämme ja parantuminen eksyksissä olemisesta, kotiin löytyminen.  

 

TOISENLAINEN TIE

http://www.youtube.com/watch?v=2odWWDfCsOg

Jumala laski  alas  taivaasta tien meille kulkea. Jeesus on Jumalan meille valmistama tie taivaaseen. Näin Jumala rakensi meille tien joka johtaa elämään. Jumala tahtoo johdattaa ja viedä meidät tälle oikealle elämän tielle joka johtaa ihmisen elämään Hänen yhteydessään Hänen kanssaan. Uskoon tulossa ihminen astuu tälle Jumalan hänelle edeltä valmistamalle Jeesus tielle ja alkaa elää Jumalan kanssa. 

Elävä oikea raamatullinen usko Jeesukseen on kulkemista tällä tiellä. Kun Jeesus aloitti julkisen toimintansa, Hän kutsui seuraajia itselleen. Hän sanoi ihmisille: "Seuraa minua". Nyt ei meidän tulekaan enää seurata omaa tahtoamme ja omia suunnitelmiamme. Meidän tulee seurata Herraa Jeesusta Kristusta ja Hänen tahtoaan ja suunnitelmaansa meitä varten. Tämä edellyttää tietenkin tien vaihtamista ja astumista Jumalan tielle. Tämä edellyttää myös elämämme herruuden luovuttamista Jeesukselle Kristukselle. Emme siis enää itse päätä elämämme suunnasta. Suunnan päättää Herra Jeesus Kristus. Tämä on tietoinen tien valinta jonka eteen Jumala asettaa meidät. 

Jeesus on Herra. Koska Jeesus on Herra, Hänen tulee saada hallita elämässämme. Hän on myös voimakas "katuvalo" tällä tiellä. Meidän ei tarvitse vaeltaa pimeässä umpimähkään tietämättä minne tulemme.

Psalmit 119:105 "Sinun sanasi on jalkojeni lamppu ja valo minun polullani."

Johannes 8:12 "Jeesus puhui taas heille ja sanoi: "Minä olen maailman valo. Se, joka seuraa minua, ei kulje pimeydessä, vaan hänellä on elämän valo"."

Jeesusta seuraamalla ollaan Jeesus tiellä ja matkalla taivaaseen. Oman tahdon itsekäs tiemme vie kadotukseen. Siksi tulee jättää kadotuksen tie ja vaihtaa kulku Jeesus tielle, elämään johtavalle tielle. 

https://www.youtube.com/watch?v=YkH47oul1e4

Jeesus elää. Hän kutsuu ihmisiä seuraamaan Häntä vielä tänäkin päivänä. Jeesuksen seuraaminen on Jumalan Sanan seuraamista. Se on Jeesuksen herruuden tunnustamista ja julistamista elämämme ylle. Kun ihminen seuraa Jumalan Sanaa, hän ei silloin ole enää itse itsensä herra. Jumalan Sana on auktoriteettimme ja Herra elämässämme. Silloin Raamatun Sana ratkaisee elämämme suunnan. Seuraamme Sanaa. Tällä Sanan tiellä uskovan tulee vaeltaa eteenpäin. Hänen ei tule jäädä seisomaan paikoilleen. Uskoon tulo on tielle astuminen ja tiellä kulkemisen "lähtölaukaus", alku. 

Kuljetko siis omaa oman tahdon tietä, vai kuljetko Jumalan sinulle valmistamaa tietä? Oletko ajatellut tätä? Oletko Jumalan tahdossa? Jumalalla on hyvä suunnitelma sinulle. Hän rakastaa sinua ja Hän on etukäteen valmistanut sinullekin tien jota sinun tulee kulkea. Se on pelastukseen ikuiseen elämään johtava tie. 

Jos sinä kuitenkin olet väärällä tiellä, sinä voit astua Jumalan sinulle valmistamalle tielle. Se tie ei ole sinusta kaukana eikä sitä ole vaikea löytää. Se tie vie ikuiseen elämään.

https://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=heYo_XbmoRQ&NR=


Ihmisen osuus pelastuksessa

MITEN TULEN USKOON?

Pelastus on täysin valmis Jeesuksessa Kristuksessa. Se on Jumalan puolelta valmis vastaan otettavaksi Jeesuksessa. Mutta ihmisellä itsellään on oma osuutensa jonka hänen tulee tehdä saadakseen varmuuden pelastuksesta. Tieto uskon asioista ei riitä pelastumiseen. Seuraavassa katsomme yksityiskohtaisesti Pietarin opetusta uskoon tulosta. Mitä minun siis tulee tehdä jotta pelastun?


Pietari julisti ensimmäisenä helluntaipäivänä:

"Kääntykää, ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Sillä teille tämä lupaus kuuluu ja teidän lapsillenne ja kaikille, jotka ovat kaukana, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu. Monilla muillakin sanoilla hän todisti vakuuttavasti, ja hän kehotti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä kierosta sukupolvesta" (Apt 2:38-40).

Pietari oli saarnannut evankeliumia Jeesuksesta. Siihen sisältyi Jeesuksen ristillä kärsiminen, kuolema ja ylösnousemus. Kansa joka kuuli Pietarin saarnan uskoi Sanan ja sai piston sydämeensä. He kysyivät Pietarilta ja muilta apostoleilta: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tehdä?" Pietari vastasi:

 "Kääntykää..."

Tämä tarkoittaa sitä että ihminen joka tahtoo tulla uskoon ja pelastua täytyy kääntyä pois kaikesta tietoisesta synnistä, hyljätä ja tunnustaa syntinsä Jeesukselle Kristukselle ja tulla Jeesuksen luokse. On siis kysymys täys käännöksestä. Pois synnistä ja Jumalan luokse tulemisesta Jumalan määräämällä tavalla. Jeesus on ainoa tie ja ainoa ovi Jumalan luokse. Siksi Jumalan luokse tullaan Jeesuksen kautta. Näin Jumala on määrännyt. Kääntyminen on siis kääntymistä pois omalta tieltä ja Jumalan luokse tulemista. 

"Ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi..."

Seuraava vaihe on mennä uskovien upotuskasteelle. Raamattu ei tunne muuta kastetta kuin uskovien upotuskasteen. 

Kasteessa on suuri siunaus. Siinä uskoon tullut ihminen haudataan osallisuuteen Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen. Kun hän nousee ylös kastevedestä, hän nousee Kristuksen kanssa uuteen elämään (Kol 2:12). Vanhat "romut" jäävät sinne pohjalle. Uusi elämä alkaa puhtaana Jeesuksen seurassa. 

Yleensä uskovat, jotka ovat menneet kasteelle uskoontulonsa jälkeen, kokevat suuren siunauksen joka liittyy nimenomaan kasteeseen. Kaikki, mikä painoi omaatuntoa ennen uskoontuloa ja teki elämän raskaaksi, on lopullisesti poissa. Synti on voitettu Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen kautta. Siksi upotuskaste on Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen sekä voiton synnin ja kuoleman vallan yli julistamista.

Kasteessa uskova irrottautuu lopullisesti maailmasta. Pietari yhdistääkin kasteen pelastukseen sanomalla: ”syntienne anteeksisaamiseksi”. Synnit saadaan anteeksi uskomalla Jeesukseen. Elävä usko Jeesukseen vie uskovan kasteelle. Pietarin saarnassa kaste sisältyy yhtenä pelastuksen osatekijänä. Pelastus on laajempi käsite kuin pelastus kadotustuomiolta. Pelastus on myös pelastusta maailman ruhtinaan orjuudesta. (Israelin kansan tie vapauteen Egyptistä ja sen hallitsijan orjuudesta kulki Kaislameren, veden, läpi 2 Mooses 14:21-31) Usko Jeesukseen Kristukseen, parannus ts. kääntymys Jumalan puoleen ja vesikaste johtaa uskovan sisälle pelastukseen ja sen kokemiseen ja uuteen elämään synnistä ja maailmasta vapautettuna.

Kasteessa uskova samaistuu Kristuksen hautaamiseen ja ylösnousemukseen. Tämä siksi koska uskovan vanha ihminen, joka uskosta osattomana eli synnissä synnin harjoittajana, haudataan kasteessa kuolemaan. Kasteessa uudestisyntynyt uusi ihminen, Jumalan lapsi, nousee Jeesuksen ylösnousemuksen kautta synnistä vapautettuna uuteen elämään puhtaana ja viattomana uutena luomuksena. Hän alkaa elämään uutta elämää Jeesuksen kanssa. Siksi uskova saa myös voimaa synnin yli kasteen kautta.

"Niin te saatte Pyhän Hengen lahjan..."

Jeesus täyttää omansa Pyhällä Hengellä. Se on lahja niin kuin Pietari sanoi: "Pyhän Hengen lahjan". Pyhä Henki on lahja, sitä ei tarvitse ansaita. Pelastuksen lisäksi Jumala antaa hyviä lahjoja omilleen. Pyhä Henki on yksi tällainen lahja.

"Antakaa pelastaa itsenne..."

Jumalan puolelta pelastus on jo valmis. Hän on jo pelastanut kaikki ihmiset Golgatan keskimmäisellä ristillä. Meidän osuudeksemme jää että me annamme Jumalan pelastaa itsemme. Muuten emme hyödy mitään pelastuksesta. Siis anna Jeesuksen pelastaa itsesi. Anna itsesi Hänelle. Hyväksy Jeesuksen veri lunastushintana (1 Piet 1:18-19).

Myös Paavali sai tuon kysymyksen kuulijoiltaan (Apt 16:30). Paavali vastasi: "Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut..."

Siis, sinä olet kuullut evankeliumin Jeesuksesta. Sinä uskot sanoman. Sitten sinä päätät lähteä seuraamaan Jeesusta kokosydämisesti ja annat itsesi Hänelle. Jeesus on Jumalan Sana, joka pelastaa, kun uskomme Häneen ja otamme Hänet (Sanan) vastaan uskossa.
"Kaikille, jotka ottivat Hänet (Jeesuksen) vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä" (Joh 1:12).

Pelastusvarmuuden saat tunnustamalla Jeesuksen Kristuksen ihmisten edessä.

Raamattu sanoo: ”Jos sinä siis tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on herättänyt  hänet kuolleista , niin sinä pelastut, sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan” (Room 10:9-10). Jeesus puhui myös hänen tunnustamisensa merkityksestä:

”Sen tähden jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa” (Matt 10:32).

Jeesuksen tunnustaminen ihmisille on kynnys jonka yli sinun on astuttava jos tahdot pysyä uskossa. Tunnustamalla Jeesuksen Herraksesi, saat Jeesuksen tunnustamaan sinut Isän edessä taivaassa. Valtava totuus. Tunnustamisesta saat myös iloa ja voimaa niin että jaksat elää uskovana vaikka sinua pilkattaisiinkin.

Selvyyden vuoksi kirjoitan ihmisen osuuden kiteytetysti muutamilla sanoilla:

1. Usko Herraan Jeesukseen: Usko sanoma Jeesuksesta omalle kohdallesi.

2. Ota Jeesus vastaan sydämeesi ja elämääsi Herraksesi ja Vapahtajaksesi (Joh 1:12).

3. Käänny Jumalan puoleen: Tunnusta ja hylkää syntisi Jeesukselle ja tule Jumalan luokse Jeesuksen kautta (1 Joh 1:9, Apt 3:19, Joh 14:6).

4. Tunnusta Jeesus Herraksesi omaisillesi ja ystävillesi (Matt 10:32, Room 10:9-10).

5. Ota uskovien upotuskaste (Ap.t 2:38).

6. Liity paikalliseen uskovien seurakuntaan ja pysy uskovien yhteydessä käymällä säännöllisesti seurakunnan järjestämissä tilaisuuksissa (Ap.t 2:41-42).

On hyvin tärkeää että valitset seurakunnan joka tunnustaa Jeesuksen Herraksi ja uskoo Hänen ruumiilliseen ylösnousemukseen. Julistuksen seurakunnassa täytyy olla kristuskeskeistä. Tämä tarkoittaa sitä että Jeesus Kristus on seurakunnan julistuksessa keskipiste ja päähenkilö. Silloin saarnoissa puhutaan paljon Jeesuksesta. Voit pyytää Jumalaa johdattamaan sinua tässä asiassa. 

Seurakuntayhteys on tärkeä koska seurakunnassa uskovat rakentuvat yhteisestä uskosta ja saavat hengellistä ravintoa ja toisten uskovien tukea.
"He pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa" (Ap.t 2:42).
"Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen".


ARMO TOTUUS JA RAKKAUS

Jumalan seurakunta julistaa Jumalan armon evankeliumia. Armo, rakkaus ja totuus kulkevat käsi kädessä. Nämä elementit ovat, ja ne täytyy olla yhdessä. Näistä elementeistä ei voi jättää pois yhtäkään seurakunnan julistuksessa ja toiminnassa. Muussa tapauksessa seurakunta ei enää ole Jumalan asialla.

Koska Jumalan armo on Totuudessa (Jeesuksessa Kristuksessa) ja Totuus on tullut Jumalan armon ja rakkauden kautta, seurakunta julistaa synnin synniksi. Koska tämä on armon ja totuuden seurausta, siinä on aina rakkaus motiivina. 

Jos sinä siis kuljet synneissäsi ilman parannusta ja uskoa Jeesukseen, seurakunnan papit kehottavat sinua luopumaan synneistäsi ja uskomaan Jeesukseen Kristukseen. Heidän tulisi tehdä niin. Sinä voit kokea sen tuomitsemisena, jos sinä et tahdo luopua synnistä. Jos sinä tahdot seurata Jumalaa uskossa ja kuuliaisuudessa, sinä koet neuvot ja "tuomiot" oikeassa valossa. Sinä koet ne sinua opastavana rakkauden osoituksina. 

Jumalan armoa ja rakkautta ei voi saada synnin päälle. Kehotukset parannukseen ovat siis kehottajan pyrkimys saada kuulija sisälle Jumalan armoon ja rakkauteen. Parannuksen tekoa ja uskoa Jeesukseen seuraa Jumalan antama siunaus. Siunausta seuraa elämä (Apt 3:26, Joh 11:25).

Huomaa vielä että, yksilön parannuksen teko on Jumalan armon osoitusta häntä kohtaan. Armo johdattaa ihmistä  parannukseen ja Jeesuksen luokse. Parannuksen kautta Jumalan armo vie ihmisen sisälle todelliseen elämään. Parannuksen teko tapahtuu siis Jumalan armon kautta. Se on Jumalan armon, laupeuden, ja rakkauden vaikutusta (Room 12:1-2). 

Apostolien teot 11:18 "Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi"."

Siis, kun yksilöihminen on parannuksen paikalla ja tekee parannuksen synneistään, sen on aina Jumalan armo ja totuus, Jumalan Sana, saanut aikaan. Jumala on sen vaikuttanut. Jumalan armo, totuus ja rakkaus on ollut yhteistyössä uskovan kohdalla. Jos yksilöihminen alistuu Jumalan armon ja totuuden alle, hän saa kokea Jumalan rakkauden. Jumalan rakkaus on annettu Kristuksessa Jeesuksessa armon ja totuuden kautta.

 

PELASTUKSEMME ON JUMALASTA JA JUMALAN TEKO

Joh 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt."

Uskoon tulomme on Jumalan teko meissä koska

1. JUMALA KUTSUU; Kukaan ei voi tulla Jeesuksen luokse ellei Jumala vedä häntä. Jeesuksen luokse tulemisemme on siis Jumalan vaikutusta meissä ihmisissä. Joh 6:44, Room 1:7, 1 Tess 2:12, 2 Kor 5:18 - 6:2.

2. JUMALA PUHUU. Ihminen pelastuu Jumalan puheen; Jumalan Sanan Hengen kautta. Jumala puhuu evankeliumin julistuksen ja Raamatun Sanan kautta. Jumala elää evankeliumin Sanassa (Henki Joh 4:24). Sana ja Isä, Pyhä Henki, pelastaa. Siis, Jumala pelastaa: "Isä on minussa ja minä olen Isässä." "Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat Hänen": PELASTUSTEOT. 1 Tess 2:1-13. 1 Kor 5:1-4,11, Joh 1:11-13, Apt 11:14, 28:28.

3. JUMALA ANTAA Jeesuksen luokse tulevan ihmisen Jeesukselle Kristukselle. Siis, kun tulemme Jeesuksen luokse, Jumala antaa meidät Jeesukselle (Joh 6:37).

Kaikki eivät kuitenkaan tahdo tulla Jeesuksen luokse, vaikka he kuulevat kutsun, ja saada ikuista elämää (Joh 5:40). Mutta ne, jotka tulevat ja uskovat Jeesukseen, he saavat ikuisen elämän (Joh 7:37-39, 11:25, 1 Joh 5:13). Ihmisellä on siis oma osuutensa tulla Jeesuksen luokse uskossa Häneen ja ottaa Hänet ja Hänen evankeliumin pelastava Sana vastaan (Joh 1:12). 

4. JEESUS PELASTAA. Uskoon tullut ihminen on tullut Jeesuksen luokse. Jeesus pelastaa jokaisen, joka tulee Hänen luokseen, koska Isä antaa hänet Jeesukselle.   Jeesus ei hylkää yhtäkään Isän Hänelle antamaa ihmistä (Joh 6:37-39). Kukaan ei voi pelastua jos Jeesus ei pelasta. Jeesus on ainoa Pelastaja (Apt 4:12). Ihminen pelastuu tulemalla Jeesuksen luokse uskossa Häneen.

5. PELASTUS ON JUMALASTA (Joh 3:16, 7:28-29, Ilm 7:10).

Mikäli Jumala ei kutsu ihmistä sisälle pelastukseen, sisälle Jeesukseen Kristukseen, jossa meillä on pelastus, (Apt 4:12, Room 8:1) eikä puhu ihmiselle, hän ei voi tulla uskoon eikä tehdä mitään uskon ratkaisua. Ilman Jumalaa (Sanaa, Herraa Jeesusta Kristusta, sydämessään) ihminen menee kadotukseen. Siksi uskoon tulomme on Jumalan vaikutusta. Se ei ole meidän oma älynväläyksemme. Se ei ole varsinkaan toisen ihmisen aikaansaamaa onnistunutta käännytystä.

Kukaan ihminen ei voinut pelastaa minua eikä sinua. Sen teki/tekee Jumalan Sana ja Pyhä Henki yhteistyössä. Ja niin mekin saimme syntyä Jumalan lapseksi otettuamme Sanan vastaan uskossa ja niin syntyä Jumalan Sanasta ja Pyhästä Hengestä: Jumalasta. Aivan niin kuin Raamattu todistaa meidän uudestisyntymisestämme ts. uskoon tulostamme. Kukaan ihminen ei voi saada meitä uskoon ja synnyttää meitä Jumalan lapsiksi. Sen saa aikaan Jumala. 

https://www.youtube.com/watch?v=EUbZQ-npmSo


Tässä seuraavassa linkissä on hyvin voimakas todistus Jumalan armosta ja Jeesuksen Kristuksen muuttavasta ja pelastavasta voimasta. Jeesus elää. Hän voi pelastaa kenet tahansa. Todistus on puhuttu amerikan englanniksi. Tekstitys ruotsiksi. Mahdollista käyttää käännösohjelmaa suomeksi.  

https://www.youtube.com/watch?v=yFVlDZ1f8UA













Skriv en kommentar: (Klicka här)

123minsida.se
Bokstäver kvar: 160
OK Skickar...
Se alla kommentarer

| Svar

Senaste kommentarer

07.08 | 10:48

Jag gillar också Heliga andens kraft

...
23.07 | 04:00

Pelastusta ei voi ansaita mitenkään. Se on Jumalan lahja meille Jeesuksessa Kristuksessa. Mutta Jeesuksen Herraksi tunnustaminen pelastaa, Raamattu todista niin

...
22.07 | 12:38

Room 10 tunnustus ei ole lakia jota suorittamalla tienataan pelastus. Pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.

...
17.12 | 22:39

Siunausta, tuo oli hyvä ja selkeä alustus. Vaikka saankin olla jo uskossa, mutta vahvistua voi Aina yhteisestä uskosta Jeesukseen Kristukseen, meidän Herraamme

...
Du gillar den här sidan