PLOGGI

Miten suhtautua terroristiin?

Näinä päivinä on Euroopassa alkanut tapahtua asioita joita emme olisi uskoneet vielä joitakin kuukausia sitten. Pakolaistulva on tuonut Pohjolaan ja muualle Eurooppaan paljon ihmisiä Syyriasta ja muista Lähi Idän muslimimaista. Näissä maissa ihmisillä on todella vaikeaa IS terrorijärjestön raakuuksien ja sotien ja mellakoiden tähden. Useat, mutta eivät kaikki, turvapaikkahakijat ovatkin paossa IS terroristijärjestöä. Mutta monet Euroopan ihmiset kokevat että Islam on valtaamassa Eurooppaa.

 

IS on julistanut sodan koko ”ei” Islamilaista maailmaa vastaan. IS sotilaat ovat osoittaneet ennennäkemätöntä raakuutta ja julmuutta ”ei” Islamilaisia ihmisiä kohtaan. He pyrkivät tuhoamaan kaikki muut uskonnot ja käännyttämään koko maailman Islamin uskoon. Olemme vakavan uhan edessä. 

 

On myös todennäköistä että tänne Pohjolaan tulee myös pakolaiseksi naamioituneita IS sotilaita. He voivat tulevina päivinä yrittää tehdä terrori iskuja. Voi tapahtua suuriakin ja vakavia terrori-iskuja. Nämä kauheudet ovat tulleet meitä kovin lähelle, aivan liian lähelle.

 

Ruotsin eduskunta ja hallitus sekä eduskuntatalo ja koko Tukholma on uhan alla. Turvallisuuspoliisi on korottanut valmiusastetta asteesta kolme asteeseen neljä viiden asteen asteikolla. Poliisi ja turvallisuuspoliisi on siis varpaillaan näiden terroristien tähden. Toivottavasti he onnistuvat paljastamaan ja ehkäisemään mahdolliset suunnitellut iskut. Mutta mikäli IS onnistuu tekemään täällä Suomessa ja Ruotsissa vakavia iskuja, meillä tulee väistämättä vastaan kysymys; miten meidän tulee suhtautua muslimeihin yleensä ja näihin IS terroristeihin? Tuleeko meidän vihata heitä? Tämä on tärkeä mutta vaikea kysymys.

 

On varmasti vaikeaa olla tuntematta vihaa ja osoittaa jopa rakkautta ihmiselle, joka on tappanut tai suunnitellut tappaa tai yrittänyt tappaa paljon ihmisiä. Voisimme kysyä; Voiko Jumala rakastaa jopa murhanhimoista terroristia? Tässäpä kysymys. Kuka osaa antaa vastauksen? Keitä Jumala rakasti kun Hän antoi Poikansa? Rakastiko Jumala hyviä vai pahoja ihmisiä, vai kaikkia ihmisiä? (Joh 3:16. Room 5:6-11, 1 Tim 1:12-16). Näiden Raamatun Sanojen mukaan Jumala rakastaa ihan jokaista ihmistä, suurtakin syntistä, ja jopa terroristia. Hän ei rakasta ihmistä hänen tekojensa tai tekemättä jättämisiensä tähden. Jumala rakastaa ihmistä koska Hän on luonut ihmisen omaksi kuvakseen, Jumalan kuvaksi. Jumala rakastaa ihmistä koska jokaisella ihmisellä on ikuisuus sielu joka on Jumalasta. Jokainen ihminen on siis arvokas Jumalalle, arvokkaampi kuin maailman suurin ja kallein timantti, arvokkaampi kuin kaikki maailman timantit ja muut jalokivet ja kultavarannot yhteensä.

 

Ymmärtääkseni IS sotilaat ovat miltei kaikki nuoria miehiä. Heidät on jo lapsuudesta asti kasvatettu Islamin uskoon ja kunnioittamaan Islamin profeetta Muhammedia ja hänen ohjeitaan Koraanissa. Koraani mukaan oikea muslimi on velvollinen käännyttämään koko maailma Islamin uskoon, joko hyvällä tai pahalla.

 

Näille nuorille IS sotilaille on opetettu että Allah käskee tappamaan vääräuskoiset jotka kieltäytyvät kääntymästä muslimiksi. Heille on sanottu että Allah antaa heille erinomaisen ikuisuuden paratiisissa jos ja kun he kuolevat taistelussa Allahin asian puolesta. Tätä käännytystaistelua muslimit kutsuvat jihadiksi.

 

Tämä on hirvittävä eksytys ja valhe. Heidät on siis jo lapsesta asti aivopesty ja johdettu harhaan ja petetty. Vastuu näiden nuorten jihadistien teoista on siis ensikädessä niillä ihmisillä, jotka ovat aivopesseet nämä nuoret uskomaan hirvittävät valheet ja saanut heidät   tekemään hirmutekoja. Aikuisilla ihmisillä on suuri vastuu siitä, mitä he opettajat ja minkälaisen esikuvan he antavat lapsilleen ja nuorille. Tämä koskee jokaista yksilöihmistä ja jokaista yhteiskuntaa ja uskontoa. Lapsista ja nuorista kehittyy sellaisia ihmisiä minkälaisen kasvatuksen he saavat. He saavat vaikutteita meiltä aikuisilta siitä mikä on oikein ja mikä on väärin.

 

Ymmärrämme ettei paratiisiin pääse tappamalla ihmisiä. Murhaajat eivät pääse Jumalan paratiisiin. Murhaajille on toinen paikka. Raamattu todistaa, ettei kenessäkään murhaajassa ole ikuista elämää. Mutta monet musliminuoret uskovat varmasti että paratiisi odottaa heitä marttyyrikuoleman jälkeen. Siksi he eivät pelkää kuolemaa vaan jopa odottavat että pääsevät marttyyrina paratiisiin. Tuleeko meidän sitten vihata näitä IS sotilaita heidän kauheuksiensa tähden?

 

IS sotilaiden uhrit ovat uhreja. Tämä on selvää. Mutta mielestäni IS sotilas on itsekin uhri. Jos IS sotilas tappaa Jeesukseen uskovan ihmisen, uskova menee Jumalansa luokse todelliseen paratiisiin. Jos IS sotilas kuolee taistelussaan, hän menee oman jumalansa luokse joka ei ole Luoja eikä oikea Jumala. Hän ei mene Jumalan paratiisiin. Heidät on petetty. Siksi ajattelen että todelliset uhrit ovat IS sotilaat itse. He joutuvat ikuiseen kärsimykseen luulemansa nautinnollisen ikuisen paratiisielämän sijasta. Kun heille sitten selkiää totuus rajan toisella puolen, se on liian myöhäistä. Heillä ei enää ole mahdollisuutta pelastua. He ovat ikuisesti petetty. Siksi minä säälin näitä petettyjä aivopestyjä ihmisiä. Heilläkin on ikuisuussielu jonka Jumala tahtoisi pelastaa luokseen. Jeesus Kristus on ainoa Pelastaja.

 

 

Saulus Tarsolainen ISIS:in riveissä(kö? 

 

Saulus Tarsolainen oli uskovien vainoaja. Hän harjoitti väkivaltaa Jeesukseen Kristukseen uskovia ihmisiä kohtaan. Saulus teki näitä hirvittäviä tekoja koska hän luuli palvelevansa Elävää Jumalaa ja tekevän Hänen tahtoaan. ”Luulin minäkin että, minun tuli paljon taistella, Jeesuksen, Nasaretilaisen nimeä vastaan” (Apt 26:9). Saulus luuli tuntevansa Jumalan ja Hänen tahtonsa. Näinhän IS sotilaatkin tekevät tänä päivänä. Uskon että he luulevat palvelevansa Elävää Jumalaa ja tekevän Hänen tahtoa. He luulevat että heidän tule paljon ja väkivaltaisesti taistella toisinuskovia vastaan.

 

Mutta tuli päivä jolloin Saulus sai kohdata ainoan Elävän Jumalan Jeesuksessa Kristuksessa. Jeesuksessa hän kohtasi Jumalan armon ja rakkauden, sillä Jumala on armo ja rakkaus. Saulus muuttui rakkauden ja armon kautta toiseksi mieheksi. Hänestä tuli heti Jeesuksen uskollinen palvelija ja Jeesuksen Kristuksen evankeliumin julistaja, pakanain apostoli Paavali. Hän julisti Jumalan rakkauden ja armon evankeliumia Jumalan rakkaudessa.

 

Tätä evankeliumia IS vastustaa tänä päivänä Sauluksen tavoin. Erikoista tässä on se että he vastustavat rakkautta. He vastustavat Jumalaa joka on rakkaus. He toimivat päin vastaisesti rakkaudettomasti ilman armoa. He eivät siis toimi rakkaudessa; Jumalassa. Tästä tiedämme ettei heidän taistelunsa ole Elävästä Jumalasta. Jeesus pelasti Sauluksen armonsa ja rakkautensa kautta. Näin Jeesus voi tehdä kenelle tahansa, jopa IS sotilaalle. Silloin hän muuttuu. Jeesus voi ilmestyä heillekin. Olen kuullutkin todistuksia joissa muslimi on kohdannut Jeesuksen Kristuksen ja kääntynyt kristityksi. He ovat Sauluksen tavoin kääntäneet kelkkansa täysin. He ovat alkaneet julistamaan sitä evankeliumia jota he ennen pyrkivät hävittämään.

 

Jumala lähestyy ihmistä aina rakkauden ja armon kautta, ei koskaan väkivaltaisesti pakottamalla eikä uhkaamalla. Jumala lähetti Poikansa maailmaan nöyryydessä kuolemaan maailman ihmisten syntien tähden. Jumalan Poika rakasti kaikkia ihmisiä, suurintakin syntistä, niin paljon että Hän antoi itsensä pilkattavaksi ja häpäistäväksi ja tapettavaksi. Tämä jotta myös nämä kauhistuksen tekijätkin voisivat pelastua. Ja mikä tässä on erikoista, on se, että Jeesus pelasti Golgatan ristillä nekin ihmiset, jotka pilkkasivat Häntä ja sotilaat jotka ruoskivat ja sylkivät Häntä ja ristiin naulitsivat Hänet. Jeesus antoi Henkensä ja vuodatti verensä jotta nämäkin ihmiset voisivat saada syntinsä anteeksi ja pelastuisivat. Hän rakasti siis ihan jokaista ihmistä ja oli valmis kuolemaan meidän jokaisen syntien tähden, myös IS sotilaiden hirvittävien syntien tähden. Tämän Hän teki jotta Hän saisi viettää ikuisuuden heidän kanssaan Jumalan maailmassa todellisessa paratiisissa!  Eikö ole ihmeellistä?  Tämä on totta. Kaikkien ihmisten synnit ovat sovitettu Golgatalla Jeesuksessa Kristuksessa.

 

Kuka ihminen tahtoisi viettää ikuisuuden tällaisten hirvittäviä tekoja tehneiden ihmisten kanssa? Ihminen ei ehkä tahdo mutta, Jumala tahtoo. Jumala tahtoo viettää ikuisuuden luomansa ihmisen kanssa, ja henkilöön ei katsota. Tämä tietenkin edellyttää täydellistä syntien anteeksi antamista. Jumala antoi ja antaa meille kaikille kaikki syntimme anteeksi Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. IS sotilaallakin on siis mahdollista saada syntinsä anteeksi uskomalla Herraan Jeesukseen Kristukseen, olkoon synti mitä tahansa.

 

Koska Jumala on jo heillekin antanut anteeksi Kristuksessa Jeesuksessa, myös meidän uskovien tulee antaa heille anteeksi. Ja niin me teemmekin jos ja kun me elämme ja vaellamme Pyhässä Hengessä. Silloin vaellamme ja elämme anteeksi antamisessa. Anteeksi antaminen ei ole synnin hyväksymistä. Jumala ei hyväksynyt eikä hyväksy syntiä. Hän rankaisi synnit Jeesuksessa Kristuksessa ja pyyhkii ne pois Jeesuksen verellä. Tämä syntien pois pyyhkäisy tapahtuu yksilön kohdalla kun hän uskoon Jeesukseen Kristukseen syntiensä sovittajana ja ottaa Hänet vastaan omana Vapahtajana ja Herrana.

 

Herra Jeesus Kristus eli anteeksi antamisessa syntistä kohtaan. Hän ei tullut tuomitsemaan syntistä ihmistä. Hän tuli maailmaan pelastamaan syntisiä. Jeesus Kristus oli varmasti täynnä Pyhää Henkeä kun Hän riippui ristillä. Jeesus oli aina täynnä Pyhää Henkeä. Siksi Hän kykeni elämään täydellisessä anteeksi antamisessa. Jeesus rukoili ristillä Hänet ristiin naulinneiden ihmisten puolesta: "Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä he tekevät." Ehkä Saulus Tarsolainen seisoi ristin läheisyydessä ja näki ja kuuli tämän. Mutta joka tapauksessa Jeesus rukoili myös Sauluksen puolesta. Jeesus rukoili myös meidän tämän päivän ihmisten puolesta: "Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun" (Joh 17:20).

 

Samoin Stefanos oli täynnä Pyhää Henkeä. Hän rukoili murhaajiensa puolesta: "Herra, älä lue heille syyksi tätä syntiä". Jeesus käskee meitä rakastamaan vihollisiamme ja rukoilemaan niiden puolesta jotka vainoavat meitä (Matt 5:43-48). Jos ja kun me olemme ja toimimme Pyhässä Hengessä, me olemme ja toimimme Jeesuksen Hengessä. Silloin me käyttäydymme ja puhumme sekä teemme samoin kuin Jeesus Kristus. Hengen hedelmä on rakkaus. Teemme Jeesuksen tekoja. Ja Jeesus teki Jumalan tekoja ja puhui Isän Sanoja. Pyhä Henki uskovassa saa aikaan Jeesuksen mielenlaatua. Jeesuksessa ja Pyhässä Hengessä Jumala rakasti ja rakastaa. 

 

Meidän uskovien tulee osoittaa ystävällisyyttä ja Jumalan rakkautta ja pelastusta Jeesuksessa Kristuksessa myös terroristeille ja muillekin kauhistusten tekijöille, niin kuin kaikille ihmisille. Jumalan asia on sitten pelastaa evankeliumiin uskovan ihmisen. Emme voi emmekä saa jättää mielessämme ketään ihmistä pelastuksen ulkopuolelle omien negatiivisten ajatusten ja tunteidemme tähden. Pelastus tulee Jumalalta, joka istuu valtaistuimella, ja Karitsalta, Jeesukselta Kristukselta. Pelastuksemme on siis taivaasta ja Jumalasta Jumalan teko. Emme tietenkään tahdo vastustaa Jumalaa ja Hänen tekojaan, emmehän?

 

Uskoisin että Jumalan suurimpia tekoja tänä päivänä meidän ihmisten keskellä ja meissä ihmisissä on se että Hän saa pelastaa syntisen ja pyyhkiä pois hänen syntinsä. Niin Jumala tekeekin sille ihmiselle, joka uskoo Jeesukseen ja antaa itsensä Hänen pelastettavakseen. Niin Jumala saa luoda ihmisestä uuden luomuksen. Vainooja ”Saulus Tarsolaisesta” voi vielä tänäkin päivänä tulla "apostoli Paavali". Ja se on tietenkin Jumalan teko koska pelastus on Jumalasta.

 

Toinen Jumalan suuri teko meissä on se kun Herra Jeesus Kristus saa muodon meissä (Gal 4:19, 2:20), ja rakastaa ihmisiä meissä ja meidän kautta. Uskovan tulisikin elää Jeesuksen rakkauden kautta (1 Joh 4:7-12) ja rakastaa Hänen antamallaan ja vaikuttamalla rakkaudella.  

 

Siksi meidän asia ei ole valita pelastukseen kelpaavia ihmisiä. Me julistamme evankeliumia kaikille ihmisille tekemättä erotusta ihmisen ja ihmisen välillä. Näin Herra Jeesus on käskenyt meitä: "Menkää kaikkeen maailmaan ja julistakaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu. Mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." (Mark 16:15-16). Jumala sitten pelastaa sen, joka uskoo, ja kenet Hän tahtoo. Ja me sanomme;  - Aamen, kiitos Herralle! Tai sitten tukimme suumme.  

Skriv en kommentar: (Klicka här)

123minsida.se
Bokstäver kvar: 160
OK Skickar...
Se alla kommentarer

| Svar

Senaste kommentarer

07.08 | 10:48

Jag gillar också Heliga andens kraft

...
23.07 | 04:00

Pelastusta ei voi ansaita mitenkään. Se on Jumalan lahja meille Jeesuksessa Kristuksessa. Mutta Jeesuksen Herraksi tunnustaminen pelastaa, Raamattu todista niin

...
22.07 | 12:38

Room 10 tunnustus ei ole lakia jota suorittamalla tienataan pelastus. Pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.

...
17.12 | 22:39

Siunausta, tuo oli hyvä ja selkeä alustus. Vaikka saankin olla jo uskossa, mutta vahvistua voi Aina yhteisestä uskosta Jeesukseen Kristukseen, meidän Herraamme

...
Du gillar den här sidan