PLOGGI

Onnistumisia ja epäonnistumisia

Joulu on ohi ja joulukoristeet koottu laatikoihin ja varastoitu seuraavaa joulua varten. Tämä vuoden joululeipomiseen on siis n. kymmenen kuukautta. Siksi poistin joululeipä receptini. Ehkä se ei edes sovi suomalaiseen joulupöytään. Sitä paitsi huomasin nyt itse joulun alla leipoessani pitkästä aikaa arinaleipää, ettei tuo vanha receptini enää stemmaa. Jotakin on tapahtunut näiden paitsiovuosien aikana. Receptissäni oli jauhoja aivan liikaa. Tämä on merkillistä koska muistan silloin viimeksi kymmenen vuotta sitten leipoessani punninneeni jauhot gramman tarkkuudella ja kaikki jauhot menivät aina taikinaan. Nyt jauhoja jäi yli ainakin kilo. Hmmm.......

 

Toivottavasti kukaan ei saanut ongelmia seuratessaan receptiäni tarkasti. Receptien käytössä tulee tietenkin aina käyttää omaa arviointia. Recepteissä kun voi olla virheitä.

 

Kerran 1990 luvun alussa kaksosveljeni soitti minulle. Hänellä oli ongelma johon hän tahtoi saada selvyyden. Hän oli leiponut ja seurannut erästä receptiä hyvin tarkasti. Kuitenkin hänen pullansa olivat epäonnistuneet. Hän kysyi minulta että minkä virheen olen tehnyt koska pullani epäonnistuivat vaikka seurasin receptiä ihan tarkasti. Minä vastasin että sen virheen sinä teit että seurasit receptiä tarkasti etkä tehnyt omia arviointeja ainesten määristä ja niiden sopivuudesta.

 

Mutta tämä näistä epäonnistumisista. Yksi on joka onnistui pyrkimyksissään. 

 

Amerikka on saanut uuden presidentin ja Obama aikoo kirjoittaa kirjan. Todennäköisesti hän onnistuu saamaan aikaiseksi mielenkiintoisen kirjan, bestsellerin. Onhan hän älykäs mies. Mutta vielä mielenkiintoisempaa on nähdä mitä Trump saa aikaan Amerikassa ja koko maailmassa. Onhan USA:n presidentillä suuri vaikutusvalta koko maailman politiikkaan. Ei syyttä sanota Amerikan presidenttiä maailman vaikutusvaltaisimmaksi henkilöksi.

 

Merkille pantavaa näissä vaaleissa oli se että kukaan ei uskonut Trumpin voittavan. Poliittiset asiantuntijat ja kommentaattorit ympäri maailmaa nauroivat Trumpin ilmoittaessa asettuvansa ehdokkaaksi seuraavaksi USA:n presidentiksi. Kuitenkin kansa äänesti Trumpin presidentiksi. Luultavasti kansa koki että tässä meillä on vahva johtaja joka poikkeaa eliitistä ja jonka kautta saamme muutoksen. Ja mies onnistui kampanjassaan ja nousi presidentiksi kaikkien suureksi hämmästykseksi ja monien kauhistukseksi. 

 

Ihmiset tahtovat voimakkaita johtajia. Tämä on todettu tosiasia ja ymmärrettävää. Mitä sitä meesisellä johtajalla?

 

Kuulin äsken luotettavasta lähteestä että nuorilta oli kysytty johtajuudesta. Melkein kaikki nuoret tahtovat vahvan johtajan. Aika mielenkiintoista. Trump varmasti tiesi tämän ja siksi hän esiintyi vahvana itsevarmana johtajana ja otti mahtipontisella esiintymisellään voiton Clintonista jota kaikki asiantuntijat pitivät varmana tulevana presidenttinä. Kaikki mielipidetutkimukset osoittivat Clintonin olevan suuressa johdossa. Vaalien piti olla rouva Clintonille avattu suora tie Valkoiseen Taloon. Mutta eipäs ollut.

 

Vaalien jälkeen on pyritty arvioimaan miksi kaikki mielipidetutkimukset osoittivat Clintonille suurta voittoa ja menivät pieleen. Minäkin olen pohtinut tuota kysymystä. Olen tullut siihen tulokseen että ihmiset eivät vastanneet kysymykseen ketä he itse tulevat äänestämään. He vastasivat kenen he uskovat voittavan. He siis sanoivat äänestävänsä sitä, jonka he uskovat voittavan, eivät sitä ketä he äänestävät. Sitten ehkä ihmisillä oli vaikea tunnustaa kannattavansa Trumpia. 

 

Nyt kun Trump istuu presidenttinä Valkoisessa Talossa sama kansa, joka äänesti Trumpin presidentiksi, pitää suuria mielenosoituksia. Kansasta vain 40% on sitä mieltä että Trump tulee tekemään hyvän työn presidenttinä. Ehkä monet äänestivät Trumpia tarkoittamatta että hänestä todellakin tulee presidentti. Ehkä ne, jotka äänestivät häntä, eivät uskoneet hänen voittavan vaalit. Ehkä Trumpille annettiin paljon ääniä vain sen tähden että monet kansasta tahtoivat osoittaa mieltään sitä vanhaa totuttua johtajuutta vastaan. Kansa tahtoi muutoksen vaikka se ei uskonut muutoksen olevan mahdollista. Sehän olisi hätkähdyttävän suuri mutta myös jännä muutos.

 

Nyt kun Trump istuu presidenttinä presidentin tuolilla ja allekirjoittaa joka päivä muutoksia tuovia papereita, kansa mellakoi. Eivätkö he tahdokaan sitä suurta muutosta jota he itse äänestivät? Melko mielenkiintoista, mitä tästä seuraa???

 

Eräs amerikkalainen tavallinen uskova mies oli katsonut televisiosta Trumpin haastattelua vuonna 2011. Hän koki että Pyhä Henki (Jumala) sanoi hänelle valinneensa Trumpin USA:n presidentiksi ja käyttävänsä häntä suunnitelmiensa toteuttamiseen. Hän koki Jumalan puhuvan hänelle että tätä miestä tullaan kaikella tavalla vastustamaan mutta kukaan ei voi estää häntä nousemasta valtaan sillä minä (Jumala) olen valinnut hänet. Olen valinnut hänet koska minun kansani on rukoillut minulta presidenttiä joka palauttaa moraalin tähän (USA) maahan. Jumala oli sanonut hänelle että tämä mies ei pelkää ketään ja hän tulee palauttamaan moraalin maahan. Hänen puheensa ovat erilaiset kuin mihin on totuttu. Maailman johtajat tulevat kunnioittamaan tätä miestä ja he kuuntelevat häntä. Tähän asti tämä profetia on toteutunut ja on toteutumassa silmiemme edessä.

 

Me uskovat tiedämme että Jumala käyttää meitä tavallisia ihmisiä. Hän käyttää tietenkin myös valtioiden johtajia tarkoitusperiensä saavuttamiseen. Raamattu sanoo että esivalta on Jumalasta. Jumala siis on se taho joka asettaa esivallan jokaiseen maahan. Kansa saa Jumalalta sen esivallan jonka se ansaitsee. Jumala antaa johtajan jonka kautta Hän joko siunaa kansaa tai sitten langettaa tuomioita kansalle ja jopa kansoille. Hän voi käyttää Amerikan presidenttiä laajamittaisesti niin että hänen päätöksensä vaikuttavat koko maailman ihmisten elämään. Suomessa ja Ruotsissa, ja varmasti Baltian maissa, ollaan nyt huolissaan koska Amerikan presidentillä on valta vaikuttaa meidän turvallisuuspolitiikkaan. Amerikka on aina ollut jarruttamassa Venäjää. Miten nyt Trumpin presidenttikaudella?

 

On erikoisen tärkeätä että kansa rukoilee Jumalalta hyvää johtajaa joka tekee Jumalan tahdon. Silloin Jumala antaa "hyvän" johtajan jonka kautta tulee Jumalan siunaukset. Mutta on vielä tärkeämpää että me yksilöihmiset omalta kohdaltamme turvaamme elävään Jumalaan joka voi vielä pelastaa meidät ja antaa siunauksensa koko maahan ja meidän yksityiseen elämäämme.

 

Nyt, koska tuon amerikkalaisen uskovan profetia on toteutunut ja Trump on presidentti, jää nähtäväksi tuleeko meille ja Amerikan kansalle hänen kautta Jumalan siunaus vaiko tuomioita. Joka tapauksessa Amerikkalaiset ovat itse äänestäneet Donal Trumpin presidentiksi ja saavat syyttää itseään jos huonosti menee. Tai sitten jos hyvin menee, he saavat kiittää itseään siitä että he äänestivät Trumpia ja saivat hänen kauttaan paljon hyvää aikaiseksi.

 

Rukoilkaamme Trumpille viisautta ja johdatusta tehdä oikeita ratkaisuja. Hänen päätöksensä vaikuttavat myös meidän Pohjolan asukkaiden elämään. Kun siunaamme Trumpia, me siunaamme itseämme.

 

 

VALITKAA SIUNAUS ETTÄ ELÄISITTE JA MENESTYISITTE

 

Nyt kun olen tämän illan 21 01 2017 seurannut Amerikan tapahtumia ja mielenosoituksia Washingtonissa, olen tullut seuraavaan johtopäätökseen:

 

Ihmiset, jotka osoittavat mieltään, näyttävät kiivastuneen kahteen asiaan. Heidän mielenosoituksensa kohdistuvat pelkoon että:

 

1. Trump kieltää syntymättömien lasten murhat; abortit.

 

2. Trump rajoittaa voimakkaasti homoliikkeen toimintaa ja homoseksuaalien oikeuksia.

 

Jumala tahtoo rajoittaa tai jopa kieltää nämä molemmat asiat Trumpin kautta. Mielenosoittajat vastustavat siis Jumalan tahtoa ja säädöksiä; Jumalan Sanaa, ja niin itse Jumalaa ja Hänen vanhurskauttaan. Eivät he vastusta presidentti Trumpia joka tässä asiassa palvelee Jumalaa.

 

Jumala tarjoaa Amerikan kansalle ehkä viimeistä kertaa vanhurskautta ja siunausta synnin ja tuomioiden sijasta. Kansalla on nyt mahdollisuus valita vanhurskaus ja vanhurskas elämäntapa ja sitä kautta Jumalan siunaukset. Tai sitten vaihtoehtoisesti kansa valitsee synnin ja sitä kautta Jumalan tuomiot synnin tähden. Raamatun Sanan (Jumalan) mukaan vanhurskaus korottaa kansan mutta synti on kansakuntien häpeä (San 14:34). Koska Jumala tahtoo korottaa Amerikan ja sen kansan ja siunata Amerikkaa, hän tarjoaa heille (ja meille) vanhurskautta. Jumala ei tahdo tuomita mitään kansaa. Hän tahtoo siunata ja pelastaa.

 

Mikäli Amerikan kansa nyt hylkää Jumalan tarjouksen vanhurskaudesta ja he valitsevat synnin vanhurskauden sijasta, Jumalan tuomiot kohtaavat Amerikkaa. Ja Amerikan kansa on itse syypää tuomioihin. He eivät voi puolustaa itseään mitenkään. Sitä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää. Jos kylvämme syntiä, me niitämme synnin seurauksena turmiota ja häpeää ja kuoleman. Kansa, joka hylkää Jumalan säädökset (vanhurskauden) ja valitsee synnin, ottaa valinnastaan myös seuraukset. Synnistä on aina seuraukset mikäli synnistä ei tehdä parannusta eikä uskota synnin Sovittajaan Herraan Jeesukseen Kristukseen joka tarjoaa siunausta ja elämää parannuksen teon kautta. Jeesus antaa synnit anteeksi sille, joka kääntyy Hänen puoleensa parannuksessa ja uskossa Häneen. Silloin Hän myös tuo siunauksensa ihmisen elämään. 

 

Trumpin mukaan valta on nyt Amerikan kansalla, niin mikä valta? Presidentti Trumpilla on valta tehdä vanhurskaita lakeja. Kansalla on valta valita joko elämä tai kuolema, siunaus tai kirous. Nähtäväksi jää onnistuuko Jumala siunaamaan Amerikan kansaa. Kansa tekee itse valinnan. Se valta heillä (ja meillä) on. 

 

5. Mooseksen kirja 30:11-20  "Tämä KÄSKY, jonka minä tänä päivänä sinulle annan, ei ole sinulle liian vaikea täyttää eikä liian kaukana. SE EI OLE TAIVAASSA, niin että sinun tarvitsisi sanoa: "Kuka nousee meidän puolestamme taivaaseen NOUTAMAAN SEN ja JULISTAA SEN meille, että voisimme noudattaa sitä. Se ei ole myöskään meren takana, niin että sinun tarvitsisi sanoa: "Kuka menee meidän puolestamme meren taa noutamaan sen ja julistaa sen meille, että voisimme noudattaa sitä."  Sana on AIVAN LÄHELLÄ SINUA, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että VOIT SEN TÄYTTÄÄ."

 

Katso, minä panen tänä päivänä sinun eteesi ELÄMÄN JA HYVÄN, KUOLEMAN JA PAHAN, kun minä käsken sinun rakastaa Herraa, sinun Jumalaasi, VAELTAA HÄNEN TEITÄÄN ja noudattaa hänen käskyjään, lakejaan ja säädöksiään, ETTÄ SAISIT ELÄÄ ja lisääntyisit ja Herra, sinun Jumalasi, SIUNAISI SINUA siinä maassa, jota menet ottamaan omaksesi.

 

Mutta jos sydämesi kääntyy pois etkä ole kuuliainen, vaan annat vietellä itsesi kumartamaan muita jumalia ja palvelemaan niitä, niin minä ilmoitan teille tänä päivänä, että te totisesti tuhoudutte ettekä elä kauan siinä maassa, jota menette ottamaan omaksenne Jordanin tuolta puolen. Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi ELÄMÄN JA KUOLEMAN, SIUNAUKSEN JA KIROUKSEN. VALITSE siis ELÄMÄ, että sinä ja sinun jälkeläisesi saisitte elää. Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kuuntele hänen ääntään ja riipu hänessä kiinni. Siinä on sinun elämäsi, ja niin tehden sinä elät vanhaksi asuessasi maassa, jonka Herra vannoi antavansa sinun isillesi Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille" 

 

 

Skriv en kommentar: (Klicka här)

123minsida.se
Bokstäver kvar: 160
OK Skickar...
Se alla kommentarer

| Svar

Senaste kommentarer

07.08 | 10:48

Jag gillar också Heliga andens kraft

...
23.07 | 04:00

Pelastusta ei voi ansaita mitenkään. Se on Jumalan lahja meille Jeesuksessa Kristuksessa. Mutta Jeesuksen Herraksi tunnustaminen pelastaa, Raamattu todista niin

...
22.07 | 12:38

Room 10 tunnustus ei ole lakia jota suorittamalla tienataan pelastus. Pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.

...
17.12 | 22:39

Siunausta, tuo oli hyvä ja selkeä alustus. Vaikka saankin olla jo uskossa, mutta vahvistua voi Aina yhteisestä uskosta Jeesukseen Kristukseen, meidän Herraamme

...
Du gillar den här sidan