PLOGGI

KUKA SINULLE PUHUU, KETÄ TOTTELET JA SEURAAT?

Sydämelläni on kirjoittaa vakavasta aiheesta. Tämä liittyy ihmiselämään mitä suuremmassa määrin. Siis tällaista se elämä useimmiten, jos ei aina, on. 

 

Nyt viime aikoina on nettifoorumeilla runsasta keskustelua erilaisista eksytyksistä. Yleensä   puhuttaessa eksytyksistä puhutaan kristillisten seurakuntien sisäpuolella esiintyvistä eksytyksistä. Mutta suurimmat ja vakavimmat eksytykset esiintyvät kuitenkin kristillisten seurakuntien ulkopuolella. Nämä eksytykset eksyttävät monin verroin enemmän ihmisiä kuin seurakuntien sisäpuolella mahdollisesti olevat eksyttäjät.  

 

Näillä eksytyksillä tarkoitan kaikkea sellaista toimintaa ja puhetta joka vie ihmistä poispäin  Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta. Tai toimintaa tai puhetta ja vaikutusta joka pitää ihmistä erossa/poissa Jeesuksesta Kristuksesta niin että ihminen ei tule Jeesuksen luokse eikä usko Häneen. Tällaisia eksytyksiä ovat kaikenlaiset taistelulajien harrastukset, jooga, noituus; Harry Potter elokuvat, elokuvat yleensä, selvännäkijät, kaukoparantajat, erilaiset uskonnot kuten esim. Islam ja Jehovan Todistajat, hinduismi, ateismi, Ufot, evolutionismi, yms. uskonnot ja uskontoihin verrattavat ideologiat.  Jopa jatkuva musiikin kuuntelu, jatkuva älypuhelimen näppäily hiljentää Pyhän Hengen äänen ihmiselle niin että ihminen "ei ole kuulolla" eikä kuule eikä kuuntele Jumalaa. Kaikki nämä pitävät ihmisiä otteessaan eivätkä päästä ketään ”uhriaan” Jeesuksen Kristuksen luokse. Oikea Jumalasta tullut oppi, puhe ja vaikutus vie ihmistä Jeesuksen Kristuksen luokse pelastumaan ja saamaan ikuisen elämän.

 

Kerron nyt eksytyksistä jotka pitivät minua vankinaan nuoruusvuosinani.

 

Olin voimakkaan eksytyksen vaikutuspiirissä 1980 luvun lopulla jolloin Jumala kutsui minua yhteyteensä elämään kanssaan. Vapauduin tästä eksytyksestä kertaheitolla helmikuussa 1991 tullessani uskoon ja koettuani uudestisyntymisen ihmeen. Siihen hetkeen asti olin kuunnellut ja totellut (seurannut) Saatanaa. Mutta en silloin ymmärtänyt ketä itse asiassa tottelen ja seuraan. Saatana kun ei tule hiilihanko kädessään eikä sarvet päässä. Hänen puheensa ja vaikutuksensa ihmiseen on useimmiten ihmiselle huomaamatonta. Siksi se on vaarallinen eksytys. 

 

Elämäni oli kuitenkin melko siivoa ja hyviä tekojakin. Mutta se oli elämäni ehkä vakavin ja suurin eksytys koska sen vaikutus piti minua erossa Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta ja vei minua jopa kauemmaksi Jeesuksesta. Mitä siis tarkoitan?

 

Minulle puhui Jumalan Henki ja Saatanan henki. Jumalan Henki kehotti minua tekemään täydellisen kokosydämisen parannuksen, tulemaan Jeesuksen Kristuksen luokse ja antamaan itseni Jeesukselle Kristukselle ja seuraamaan Häntä. Jumalan Henki veti minua siis Jeesuksen Kristuksen luokse.

 

Saatana puhui minulle päinvastaista tekstiä. Hän sanoi, ettei minun kannata tehdä uskon ratkaisua koska en sen jälkeen saa tehdä mitään syntiä ja minun pitäisi vieläpä tunnustaa syntini ihmiselle. Saatana sanoi ettet sinä kuitenkaan kykene elämään synnittömästi. Ei sinusta tule oikeaa uskovaa, niin ei kannata tehdä parannustakaan eikä edes yrittää. Jatka vain entiseen tapaasi, niin saat elää juuri niin kuin tahdot. Olet vielä nuori ja usko kuuluu ensisijaisesti vanhoille ihmisille. Ei sinun tarvitse vielä tulla uskoon. Voit alkaa tosiuskovaksi sitten vanhana. Sitä paitsi; jos nyt teet uskon ratkaisun, sinun pitää tunnustaa Jeesus ihmisten edessä, ja sitä sinä et tietenkään voi tehdä, sehän on suuri häpeä aikuiselle miehelle.

 

Sitten kun Jumala oli vienyt minut siihen pisteeseen, että päätin tehdä uskon ratkaisun kaikesta huolimatta, jopa Saatanakin alkoi antamaan myöten. Hän näki etten enää uskoisi hänen valheitaan ettei minun tarvitsisi tulla uskoon, tehdä parannusta ja seurata Jeesusta. Niin hän muutti taktiikkaa. Hän sanoi että on oikein tehdä uskon ratkaisu, niin sinun tuleekin tehdä. Mutta ei sitä ratkaisua tarvitse tehdä justiinsa nyt. Ei sillä asialla niin kiire ole. Voit odottaa kesään tai syksyyn tai ensi vuoteen. Vihollinen siis pyysi minua siirtämään lopullista ratkaisuni päivää. 

 

Kun ensimmäisen kerran menin hengelliseen kokoukseen tutkimus- ja kokeilumielellä ja sain siellä voimakkaan hengellisen kokemuksen, Saatana oli jälleen muuttanut taktiikkaa ja sanoi: "Sinä olet jos uskossa koska Jeesus siunasi sinua niin voimakkaasti. Eihän Hän muuten olisi siunannut sinua. Älä koskaan enää mene helluntaiseurakunnan kokouksiin, et tarvitse hellareita (seurakuntaa). Kaikki on nyt hyvin ja olet jo uskossa.”

 

Kun seuraavan viikon lauantaina kuitenkin menin jättäytymään ja annoin itseni Jeesukselle Kristukselle ja polvistuin Hänen eteensä, Saatana ei ollut jättänyt minua. Hän tuli rinnalleni ja puhui minulle. Hän alkoi saarnata ajatuksiini kauhistuttavinta saarnaansa mitä olin häneltä "kuullut". En ymmärtänyt kuka minun ajatuksiini puhuu. Luulin kaikkien ajatuksieni olevan minun omia pohdintojani syntyneestä tilanteestani.

 

Siihen hetkeen Jumalan palvelija toi minulle Jumalan Sanan. Tämä Sana oli täydellinen vastakohta sille saarnalle jota olin itselleni saarnannut. Silloin ymmärsin kuka minulle oli puhunut. Minulle tullut Jumalan Sana pelasti minut Saatanan valheverkosta ja minä vapauduin. 

 

Tämä hengellinen taistelu on niin todellista, niin todellista. Ketä me kuuntelemme ja ketä seuraamme? Voit lukea tuon Saatanan saarnan "Uskoon tuloni" tekstistä. Se löytyy "Jättäytyminen" otsikon alta. http://www.jaikal.se/48683125

 

Saatanan on suurin eksyttäjä. Hän voi tulla missä muodossa tahansa. Hänen tarkoituksensa on pitää ihminen erossa Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta. Miten hän sen sitten tekee yksilön kohdalla, riippuu meistä. Hän puhuu meidän ajatuksiimme asioita joita luulemme omiksi pohdiskeluiksi. Hän puhuu yleensä sellaista tekstiä jota me helposti uskomme, joka menee meille jakeluun. Se kuulostaa niin järkevältä ja hyvältä, ja usein myös totuudelta. Mutta Saatana on valehtelija ja valheen isä. Häntä ei kannata kuunnella.

 

Mistä sitten voi tietää mikä vaikutus on Saatanasta ja mikä vaikutus ja puhe on Jumalasta. Sen tietää siitä että Saatana pitää sinua erossa Jeesuksesta Kristuksesta ja Jumala vie sinua Jeesuksen Kristuksen luokse. 

 

Norjalaiset ovat tehneet elokuvan "Skam". Elokuva kertoo nuorista ja heidän suhteistaan seksiin ja omaan seksuaalisuuteen. En itse ole katsonut elokuvaa enkä katso. Mutta eilen illalla Ruotsin uutisissa, taisi olla "Rapport", kerrottiin tästä elokuvasta ja kuinka se on suosittu ympäri maailmaa. Uutislähetyksessä haastateltiin nuoria, jotka olivat katsoneet elokuvan. Tytöt halasivat tyttöjä ja pojat halasivat ja suutelivat poikia. Eräs nuori sanoi näin: "Elokuva "Skam" on antanut meidän nuorten ymmärtää, että me saamme olla oma itsemme ja elää vapaasti niin kuin tahdomme." Hän viittasi seksuaaliseen vapauteen jota tämä elokuva mainostaa hyväksyttävänä tapana elää.

 

Minä huomaan että sama eksyttävä Saatanan henki, joka puhui minulle ”vapaudesta” ollessani herätyksessä, puhuu "Skam" elokuvan sanoman kautta tämän päivän nuorille. Saatana sanoo: "Elä justiinsa niin kuin tahdot. Elä täydellisessä seksuaalisessa vapaudessa; rakasta ketä tahdot, kenen kanssa tahdot. Älä anna kenenkään tuomita sinua siitä mitä ja kuka olet ja miten elät." Tällaista oppia noudattava ihminen noudattaa riivaajien oppia ja kumartaa Saatanaa.

 

Joku on sanonut: "Jos yhtä kumarrat, toista pyllistät". Ymmärrättekö???

 

Viime vuosina uskoviin kohdistuneet vainot ovat lisääntyneet. Ne ovat vielä Suomessa ja Pohjolassa sanojemme kovaa vastustusta, mutta kuinka kauan se jää tähän. Ihmiset herjaavat Jumalaa ja Jumalan lapsia ja Jumalan Sanaa, Jumalan tahtoa ja suunnitelmaa ihmiselle. He siis pyllistävät Jumalalle kun he kumartavat Saatanaa.

 

Jos jotakin sattuu kiinnostamaan nämä minun eksytykset ja Jumalan puheet ja Saatanan puheet minulle, voit lukea uskoon tulo kertomukseni. Siinä minä kerron rehellisesti tuntemuksiani ja ajatuksiani. Miltei kaikkien ajatuksieni ja tuntemuksieni lähde oli joko Jumalassa tai Saatanassa. Kuka meille milloinkin puhuu? Huomaa tämä http://www.jaikal.se/48683125

Skriv en kommentar: (Klicka här)

123minsida.se
Bokstäver kvar: 160
OK Skickar...
Se alla kommentarer

| Svar

Senaste kommentarer

07.08 | 10:48

Jag gillar också Heliga andens kraft

...
23.07 | 04:00

Pelastusta ei voi ansaita mitenkään. Se on Jumalan lahja meille Jeesuksessa Kristuksessa. Mutta Jeesuksen Herraksi tunnustaminen pelastaa, Raamattu todista niin

...
22.07 | 12:38

Room 10 tunnustus ei ole lakia jota suorittamalla tienataan pelastus. Pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.

...
17.12 | 22:39

Siunausta, tuo oli hyvä ja selkeä alustus. Vaikka saankin olla jo uskossa, mutta vahvistua voi Aina yhteisestä uskosta Jeesukseen Kristukseen, meidän Herraamme

...
Du gillar den här sidan