PLOGGI

Mikä on elämän tarkoitus?

Oletko miettinyt tätä kysymystä?

 

Katsoin tässä päivänä muutamana netistä sarjaa jossa esitettiin otsikon kysymys. Ohjelmassa haastateltiin monia nimekkäitä henkilöitä. He olivat yleensä hyvin koulutettuja viisaita akateemikkoja ja tunnettuja kuuluisia kirjailijoita. Heiltä kysyttiin elämän tarkoituksesta. Sitten toimittaja kulki heidän kanssaan eri paikoissa tiedustellen eteen tulleilta ihmisiltä elämän tarkoitusta. Ihmiset antoivat erilaisia vastauksia. Joku sanoi että elämän tarkoitus on elää hyvin ja rakastaa. Toinen oli sitä mieltä että elämän tarkoitus on olla hyvä ihminen. Tämä ohjelman päähenkilö selitti laajamittaisemmin elämän arvoituksellisuutta pyrkien selvittämään omaa näkemystään tähän tärkeään kysymykseen elämän tarkoituksesta. 

 

Elämän tarkoitus; mikä se on? Tämä kysymys tulee varmasti meidän jokaisen eteen ennemmin tai myöhemmin. Jokainen aikuinen kypsään ikään ehtinyt ihminen on varmasti elämänsä aikana pohtinut tuota kysymystä. Myös monet nuoret, ja jopa lapset, pohtivat sitä mistä tulemme, mihin olemme matkalla ja miksi elämme täällä telluksella. Tämä kysymys on elämämme ehkä tärkein kysymys ja siihen tulisi meidän jokaisen saada luotettava varma totuuden mukainen vastaus. Ennen kuin olemme saaneet vastauksen, olemme kaikki eksyksissä tässä elämämme ratkaisevimmassa asiassa.

 

Mutta sitten herää kysymys että voimmeko saada luotettavan vastauksen joka on totuus? Onko tähän kysymykseen kenelläkään ihmisellä antaa mitään ehdotonta totuutta? Vai onko elämän tarkoitus sitä mitä me itse omasta mielestämme pidämme tärkeänä elämässämme? Sekö on elämän tarkoitus? Voimme myös kysyä onko meille edes ilmoitettu täysin luotettavalta taholta oikeaa vastausta?  

 

Katsoessani tuota sarjaa, minua kiusasi tavattomasti koska kukaan haastateltu ei antanut sitä oikeaa vastausta. Kukaan haastateltu ei sanonut että elämän tarkoitus on että me etsisimme Jumalaa ja jotta löytäisimme Jumalan, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä, ja jotta me saisimme yhteyden Elävään Jumalaan. Se on elämän tarkoitus.

 

Ehkä sanot nyt minulle: "Mutta hetkinen jaikal .... mikä sinä luulet olevasi? Luuletko sinä todella että sinä tiedät elämän tarkoituksen ja että nämä viisaat haastatellut ihmiset eivät sitä tiedä? Kuvitteletko olevasi heitä viisaampi? Mistä sinä sitten olet sen paremman tiedon saanut?"

 

Minä tiedän elämän tarkoituksen koska Jumala on sen minulle ilmoittanut Raamatun Sanassa. Tuo, mitä edellä kirjoitin elämän tarkoituksesta, on luettavissa Apostolien teoista sen luvussa 17 jakeessa 27. Uskon kautta Sanaan ihminen tietää mitä Sana ilmoittaa ihmiselle. 

 

Voitaisiin kysyä että miksi monet viisaat ja hyvin koulutetut ihmiset, ja monet ihan tavallisetkin kengän kuluttajat, eivät tätä tiedä. He eivät tiedä sitä koska he eivät tahdo tietää. He eivät tahdo tietää Jumalasta. Monet kyllä kuuntelevat ihmisten "hyviä hyviltä kuulostavia viisaita" selityksiä elämän tarkoituksesta. Mutta harva kuuntelee Jumalaa joka kyllä vastaan kun Häneltä kysytään. Jumala antaa oikean totuuden mukaisen vastauksen Raamatun sivuilla ja Hänen palvelijoidensa kautta. Mutta kuka kysyy uskovilta Jumalan palvelijoilta? Jos et kysy, miksi et kysy?

 

En ole vielä nähnyt että tuossa ohjelmasarjassa asiaa olisi kysytty yhdeltäkään uudestisyntyneeltä uskovalta. Miksi ei uudestisyntyneiltä uskovilta ole kysytty eikä kysytä? No, ilmeisesti siksi koska uskovien vastaus tiedetään: Herra Jeesus Kristus on vastaus. Hän on elämä ja elämäsi. Ja sitä vastausta harva tahtoo kuulla koska totuuden tietäminen ja vastaan ottaminen vie ihmisen uskonratkaisun paikalle jota hän yrittää kiertää ja välttää ihan viimeiseen asti. Siksi etsitään kaikkea muuta ja, niin hullultako se kuulostaakin, ihminen hyväksyy mieluummin valheen jos saa hyvän syyn välttää Jumala ja välttää tulemasta Hänen luokseen ja uskomasta Jeesukseen Kristukseen.  

 

Jumala on alussa luonut ihmisen elämään yhteydessään Hänen kanssaan. Se on ihmisen alkuperäinen asema ja elämän olotila: yhteys Jumalaan ja elämä Hänen kanssaan.  Ihminen syntiinlankeemuksessa hylkäsi Jumalan ja jätti Hänet. Ihminen lähti Jumalan sijasta tottelemaan ja seuraamaan toista. Silloin ihminen luovutti itsensä herruuden sille toiselle. Ja ihmisestä tuli hänen orja jota hän nyt tottelee ja seuraa. Hän tekee sen ehkä tahtomattaan ja ehkä tietämättään ja tarkoittamattaan, mutta hän seuraa sitä toista.

 

Syntiinlankeemuksessa Ihminen joutui eroon Jumalasta. Se toinen vei ja vie ihmistä kauemmaksi ja kauemmaksi Jumalasta. Raamattu kutsuu tätä tilaa eksyksissä vaeltamisena (Jes 53:6). Jos ihminen ei pysähdy näiden elämän tärkeimpien kysymysten ja valintojen eteen ja keskeytä sitä narusta vetämistä ja palaa Herran Jumalansa luokse, hän ajautuu aina vain kauemmaksi ja kauemmaksi  Jumalasta. Lopulta hän päätyy kadotukseen, iankaikkiseen eroon Jumalasta Luojastaan. Palaamalla sydämessään Jumalan luokse uskossa Jeesukseen Kristukseen ihminen pääsee takaisin Jumalan yhteyteen (Jes 45:22, 1 Piet 2:25).  

 

Jeesus, Jumalan Poika, tuli alas taivaasta ja sovitti ihmiskunnan synnin uhraamalla itsensä. Näin Hän poisti synnin Jumalan ja ihmisen välistä. Nyt ihmisellä on vapaa pääsy Jumalansa, Luojansa, luokse Hänen yhteyteensä. Se tie vie Jeesuksen ristin veren ja uhrin kautta. Siksi ihminen ei voi välttää ja ohittaa Jeesusta Kristusta mikäli hän tahtoo päästä Jumalan luokse ja saada Hänen kanssaan hyvät välit. Me tulemme vanhurskaiksi, Jumalalle kelpaaviksi, uskosta Jeesukseen ja meillä on silloin rauha Jumalan kanssa. Meidät on parannettu synnin sairaudesta Jeesuksen Kristuksen haavojen kautta (Jes 53:5). 

 

Jeesuksen Kristuksen kautta uskossa Häneen Jumalan luokse tullut ihminen on palannut siihen alkuperäiseen Jumalan hänelle valitsemaan ja tarkoittamaan jumalasuhteeseen. Hän on löytänyt elämälleen tarkoituksen Luojassaan. Näin uskosta osattoman elämän tarkoitus on etsiä ja löytää Jumala. Jumala itse lupaa että me löydämme Hänet kun me etsimme Häntä kaikesta sydämestämme. Jeesus myös lupaa että etsivä löytää etsimänsä, ja ennen kaikkea hän löytää Jumalan.

 

Uskovan ihmisen elämän tarkoitus on elää Jumalan kanssa rakkaussuhteessa Häneen. Se tuottaa ihmiselle suurimman tyydytyksen ja nautinnon. Jeesus sanoo: "Joka uskoo minuun, niin kuin Raamatussa sanotaan, hänen sisimmästään juoksevat elävän veden virrat".

 

https://www.youtube.com/watch?v=BuWjlvRIKOw

https://www.youtube.com/watch?v=L1dKHycN9Ok

 

Kirjoitan enemmän pelastusasiaa ja uskoon tulemisesta tällä sivustolla pelastukseen johdattavissa teksteissäni. 

Skriv en kommentar: (Klicka här)

123minsida.se
Bokstäver kvar: 160
OK Skickar...
Se alla kommentarer

| Svar

Senaste kommentarer

07.08 | 10:48

Jag gillar också Heliga andens kraft

...
23.07 | 04:00

Pelastusta ei voi ansaita mitenkään. Se on Jumalan lahja meille Jeesuksessa Kristuksessa. Mutta Jeesuksen Herraksi tunnustaminen pelastaa, Raamattu todista niin

...
22.07 | 12:38

Room 10 tunnustus ei ole lakia jota suorittamalla tienataan pelastus. Pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.

...
17.12 | 22:39

Siunausta, tuo oli hyvä ja selkeä alustus. Vaikka saankin olla jo uskossa, mutta vahvistua voi Aina yhteisestä uskosta Jeesukseen Kristukseen, meidän Herraamme

...
Du gillar den här sidan