SYNNIN SYNTY JA ALKUPERÄ

Jotkut ihmiset pohtivat miksi Jumalan ei estä kaikkea pahuutta ja kärsimystä mikäli Hän on Kaikkivaltias  rakastava Jumala. Pahuudelle ja synnin olemukselle löytyy selitys Raamatun sivuilta. Jumala selittää asioitaan omilleen.

Jumala on Kaikkivaltias ja Hän voisi hyvinkin estää kaiken pahuuden. Tämä ei kuitenkaan ole niin yksinkertaista kuin me ihmiset omalla pienellä ymmärryksellämme ajattelemme.

Synti tuli maailmaan Luciferin kapinan ja vallankaappaus yrityksen seurauksena. Lucifer oli Jumalan lähin enkeliolento, kerubi taivaassa Jumalan luona. Hän oli taivaassa Jumalan jälkeen mahtavin henkiolento. Kaikki taivaan joukot rakastivat, kiittivät, palvelivat, ylistivät ja kunnioittivat kuitenkin Jumalaa ainoana valtiaana ja Herrana. Lucifer kadehti tätä Jumalan asemaa ja kunniaa. Hän halusi saada itselleen sen kunnioituksen, rakkauden ja palvonnan jonka Jumala sai. Hän nousi kapinaan Jumalaa vastaan puhumalla pahaa Jumalasta. Hän kehui itseään kuinka hyvä hallitsija hän olisi jos kaikki taivaan henkiolennot palvelisivat Häntä Jumalan asemasta. Hän sai puolelleen kolmasosan Jumalan enkeleistä. Taivaassa tuli kapina ja sota. Koska taivas on pyhä paikka eikä siellä voi olla syntiä, Jumala heitti Luciferin joukkoineen ulos taivaasta. 

Nyt Lucifer ja hänen enkelinsä vihaavat Jumalaa. Siksi ne myös taistelevat Jumalaa vastaan. 

Näistä Luciferin puolelle kääntyneistä Jumalan enkeleistä tuli pahoja demonihenkiä. Demonit palvelevat Saatanaa. Ne kiihottavat ihmisiä kaikenlaiseen pahaan. Ne tekevät Saatanan käskystä Saatanan tekoja. Valitettavasti usein myös ihmisten kautta jotka seuraavat Saatanaa joko tietoisesti ja tahallisesti tai ymmärtämättömyyttään. Kaikki ihmisten tekemät karkeat synnit ovat tällaisia Saatanan aikaansaannoksia.

Huomaa tässä että Raamatun ilmoituksen mukaan tuhatvuotisessa valtakunnassa ei tehdä mitään pahaa (Jes 11:9, 65:25). Miksi näin? Jeesus Kristus on sitonut Saatanan ja demonit tuhanneksi vuoksi syvyyden kaivoon. Ne ovat siellä vangittuina. Siksi ne eivät pääse kiihottamaan ihmisiä vakaviin synteihin. Siksi maan päällä ei tehdä pahaa (Ilm 20 1-3).

Nyt jotkut ihmiset sanovat että Jumalan olisi pitänyt pysäyttää Lucifer ja estää häntä tekemästä pahaa, tai että Jumalan olisi pitänyt jopa tappaa Lucifer eikä antaa hänen vahingoittaa ihmisiä hirveillä teoillaan. Tällainen ongelman ratkaiseminen ei kuitenkaan ole mahdollista oikeudenmukaiselle Jumalalle.  Jos Jumala tuhoaisi ts. tappaisi pois Luciferin, mitä luulet henkiolentojen ajattelevan Jumalasta? Mitä uskot ihmisten ajattelevan sellaisesta hallitsijasta, joka heti tappaa pois kilpailijansa tämän alkaessa saamaan vähän kannatusta? Jumala hallitsijana vain ilmoittaisi kilpailijan olleen vaarallinen hänen alamaisilleen. Siksi hänet piti poistaa päiviltä. Näin hallitsija ei antaisi kilpailijansa osoittaa millainen hallitsija hän olisi ja mitä hänen hallituskautensa olisi tuonut tullessaan? Eikö kilpailijan tappaminen tai vangitseminen ole diktaattorin tapa hoitaa kilpailija pois päiviltä? Jumala ei ole diktaattori.

Seuraus ihmisten "varjeluksesta" kilpailijan poistamisella päiviltä olisi epävarmuus ja epäilys hallitsijan hyvyydestä. Ihmiset ajattelisivat ja sanoisivat koko ikuisuuden näin:

"Vai tappoi Jumala pois kilpailijansa ja väittä itse olevansa hyvä, hmmmm?"

Tämän tähden Jumala ei yksinkertaisesti voi tuhota Luciferia ennen kuin hän on saanut loppuun asti osoittaa millainen hallitsija hän todellisuudessa on. Jumala on ehdottoman oikeudenmukainen hallitsija. Hän on sitä myös Saatanaa kohtaan. Siksi Jumala ei vielä pysäytä Saatanaa. Tämän tähden tämä maailma on vielä vähän aikaa Saatanan vallassa. Saatanalla on vielä vähän aikaa todistaa olevansa parempi herra ja hallitsija kuin Jumala.

No, mehän kaikki tiedämme mihin Saatanan seuraaminen ja palveleminen ihmisen vie. Vai tietääkö kaikki sen? Saatanan maailmassa ei ole elämää, iloa eikä vapautta. On vain kuolemaa, tuhoa, vihaa, kateutta, riitaa, sotaa, katkeruutta, sairautta ja kaikkea muuta ikävää asiaa. Mutta Luciferin täytyy saada loppuun asti näyttää mihin hänen tiensä vie ihmisen. Jumala antaa Saatanan kulkea tiensä loppuun asti.

Lopulta Saatanan todellinen olemus tulee kaikille täysin selväksi. Silloin ei ole enää mitään epävarmuutta siitä mihin Saatanan palveleminen johtaa. Silloin kaikki, sekä taivaan henkiolennot että ihmiset, tunnustavat aina ja ikuisesti Jumalan ainoaksi hyväksi hallitsijaksi. He rakastavat Jumalaa eivätkä he enää koskaan kyseenalaista Jumalaa ja Hänen rakkauttaan millään lailla. Kaikki palvelevat ja rakastavat ja kiittävät ja ylistävät Jumalaa omasta hartaasta vapaasta tahdostaan.

Edellä mainitusta syystä Saatanalla on vielä vähän aikaa valtaa ihmisiin. Hän aiheuttaa kärsimyksiä ihmisten elämässä koska hänellä ei ole sääliä, rakkautta eikä myötätuntoa ketään ihmistä kohtaan. Saatana vihaa Jumalaa ja Jumalan luomakuntaa yli kaiken. Hänen vihansa ihmistä kohtaan perustuu siihen että ihminen on luotu Jumalan kuvaksi. Koska Saatana ei voi vahingoittaa itse Jumalaa, hän pyrkii vahingoittamaan Jumalalle rakkaita ihmisiä niin paljon kun mahdollista. Monesti syyttömät, jopa viattomat lapset saavat kärsiä. Saatana ei kuitenkaan voi tehdä yhtään mitään etteikö Jumala sitä salli. Jumala voisi kyllä pysäyttää Saatanan täysin mutta, silloin tultaisiin em. ongelman eteen. Ihminen olisi aina ja ikuisesti epävarma siitä kumpi hallitsija olisi parempi hallitsija. Onhan loogisestikin ajatellen parempi että asia selvitetään perusteellisesti ja lopullisesti kaikille osapuolille.

Aika, jonka ihmiskunta on elänyt maan päällä, on Jumalan maailmassa niin kuin muutama päivä. Emme voi ratkaista ja tuomita Jumalan suuria asioita katsoen meidän omasta pienestä perspektiivistämme käsin. Jumala haluaa avata ymmärryksemme käsittämään hengellisiä asioita suuremmassa perspektiivissä Jumalan näkökulmasta katsottuna.

Lopuksi: Meidän asiamme ja vastuumme on valita ketä tottelemme ja ketä palvelemme.

Jumala rakensi tien Hänen yhteyteensä Poikansa Jeesuksen ristin veren kautta.  Meillä jokaisella on pääsy Jumalan luokse Jeesuksen veren kautta. Me itse valitsemme kenen luokse tahdomme mennä ja ketä tahdomme palvella ja kenen kanssa me tahdomme viettää ikuisuutemme. Vastuu tästä valinnasta on ihmisellä. Valinta täytyy tehdä tämän elämän aikana.

Jumala ottaa luokseen vain vapaehtoisia ihmisiä. Hän ei pakota sinua eikä minua uskomaan ja seuraamaan Häntä. Jos Hän pakottaisi, silloinhan Jumala olisi tyranni, diktaattori. Meillä on mahdollisuus valita. Tämä vapaa valintamahdollisuus oli Luciferillakin taivaassa. Ei Lucifer ollut ohjelmoitu robotti. Hänelläkin oli vapaa tahto. Hän valitsi Jumalan palvelemisen sijasta kapinan Jumalaa vastaan. Hän valitsi väärin. Jumala ei luonut ihmisestäkään ohjelmoitua robottia joka automaattisesti ilman omaa tahtoaan palvelisi ja rakastaisi Häntä. Jumala antoi ihmiselle oman vapaan tahdon. Tässä on ihmisen vastuu valinnoistaan.

Jeesus sanoi kohtaamilleen ihmisille: ”Mitä sinä tahdot että minä sinulle tekisin?” Ja ”tahdotteko tekin mennä pois?" "Tule ja seuraa sinä minua."  Mitä sinä sanot Jeesukselle Kristukselle?

Jeesus Kristus on ristillä voittanut Saatanan. Jeesus on suurempi kuin Saatana. Uskova on uskoon tulossa siirretty Saatanan vallasta Jumalan Pojan ikuiseen valtakuntaan. Uskova Jumalan lapsi on sisällä Jeesuksessa Kristuksessa. Kristuksessa Jeesuksessa hän on turvassa Saatanalta niin että Saatana ei pääse käsiksi uskovaan. Siksi Jumala lapsen ei tarvitse pelätä henkivaltoja eikä Saatanaa. Jeesus on Herra. Saatana pelkää ja tottelee Jeesuksen nimeä ja verta. Uskova on turvassa Jeesuksessa ja Hänen nimessään ja veressään. Jos Saatana tai henkivallat ahdistavat uskovaa, hänellä on valtuudet Jeesukselta Kristukselta käskeä Saatanaa väistymään Jeesuksen nimessä. Ja Saatanan on väistyttävä.  Jeesuksen nimessä on se voima.  

 

 

Skriv en kommentar: (Klicka här)

123minsida.se
Bokstäver kvar: 160
OK Skickar...
Se alla kommentarer

| Svar

Senaste kommentarer

07.08 | 10:48

Jag gillar också Heliga andens kraft

...
23.07 | 04:00

Pelastusta ei voi ansaita mitenkään. Se on Jumalan lahja meille Jeesuksessa Kristuksessa. Mutta Jeesuksen Herraksi tunnustaminen pelastaa, Raamattu todista niin

...
22.07 | 12:38

Room 10 tunnustus ei ole lakia jota suorittamalla tienataan pelastus. Pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.

...
17.12 | 22:39

Siunausta, tuo oli hyvä ja selkeä alustus. Vaikka saankin olla jo uskossa, mutta vahvistua voi Aina yhteisestä uskosta Jeesukseen Kristukseen, meidän Herraamme

...
Du gillar den här sidan